אישורים לאיחוד רשתות סלולריות: לאחר מכרז הדור הרביעי

הסיבה: משרד התקשורת חושש מתיאומים בין החברות שכבר סכמו על איחודי רשתות כמו פרטנר והוט מובייל וסלקום וגולן טלקום ■ הבעיה היא שהמכרז נדחה למועד לא ידוע

אנטנה סלולרית / צילום: תמר מצפי
אנטנה סלולרית / צילום: תמר מצפי

אי הוודאות בשוק הסלולרי מתגברת. משרד התקשורת החליט לעכב אישור הסכמי איחוד הרשתות של פרטנר והוט מובייל וכן את הסכם איחוד הרשתות של גולן טלקום וסלקום, וזאת בשל החשש מתיאומים בין החברות. המשרד ישוב וידון בבקשות לאיחוד לאחר שיסתיים המכרז ויתבררו תוצאותיו.

כזכור, על פי תנאי המכרז מחייב המשרד את המפעילים לרכוש רצועת תדרים בהיקף של 5 מגה הרץ לפחות, על מנת שאותו מפעיל יוכל להיות חלק מרשת משותפת. תנאי זה בא על מנת שהמפעילים החדשים והוותיקים כאחד, יתחייבו להשקעות ושיהיה בידם נכס (בדמות התדרים) כך שיוכלו להיות פעילים ברשת המשותפת שיקימו ביחד עם מפעיל ותיק אחר.

בינתיים התברר שקיימת סכנה לתיאום בין המפעילים על רקע העובדה שהם כבר החליטו ביניהם על איחוד רשתות. פרטנר כבר סכמה עם הוט מובייל וקבלה את אישור רשות ההגבלים העסקיים, וסלקום וגולן טלקום סכמו אך הם ממתינים לאישור של רשות ההגבלים וכולם ממתינים לאישור ממשרד התקשורת.

היות וסלקום וגולן גם בקשו להתמודד במשותף במכרז, כלומר להגיש הצעה משותפת ובקשתם נדחתה, הוחלט במשרד לנקוט במשנה זהירות ולהמתין עם האישורים על איחוד הרשתות של כל השחקנים בשוק, וזאת עד שיתבררו התוצאות של המכרז.

בשבוע שעבר הודיע משרד התקשורת על דחייה במכרז וזאת לאחר שהתברר שישנה בעיה מול הוט שלא דיווחה על שינוי במבנה הבעלות שלה וגרמה לכך שמשרד הביטחון נדרש לבדוק את כשירות מבנה הבעלות שלה. הדחייה במכרז היא לשלושה שבועות אבל רוב הסיכויים שהדחייה תימשך מעבר לכך. בינתיים פתח משרד התקשורת בהליך של הפרת רישיון מול הוט.