חותכת מחירים: רשת ויקטורי החלה למכור מותגים ביבוא מקביל

בין המוצרים שיימכרו ברשת במחירים זולים מהמקובל: טובלרון, ליסטרין, חטיפי מארס, קולגייט וברילה ■ המנכ"ל והבעלים אייל רביד: "אמכור קולגייט טוטאל ב-4.9 שקלים. היום שסטוביץ מוכר לי קולגייט טוטאל ב-10.2 שקלים פלוס מע"מ"

רשת ויקטורי יוצאת נגד יבואני מזון וצריכה, ומתחילה לשווק מותגים ברשת ביבוא מקביל ובמחירים הנמוכים בעשרות אחוזים ממחירי אותם מותגים בארץ.

המחירים שמציעה ויקטורי מעלים שאלות באשר למרווח שגובים יבואני אותם המוצרים בישראל, ובכל מקרה הם מוכיחים כי דרך יבוא מקביל ניתן להוריד את מחיריהם של מוצרים רבים.

כך למשל, החלה הרשת לשווק ממרח בוטנים של המותג סקיפי במחיר של 15 שקל. מדובר במותג המשווק בארץ על-ידי חברת דיפלומט, ואשר לדברי אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי, נמכר לרשתות ב-17.4 שקל לפני מע"מ והנחה מסחרית, ואלה מוכרות את המותג לצרכן במחיר של 23 שקל.

מוצרים נוספים שמייבאת חברת דיפלומט, ואשר ויקטורי החלו לייבא, הם שוקולד טובלרון ורוטב סויה קיקומן. "אנחנו מוכרים טובלרון 100 גרם לצרכן ב-6.6 שקלים, בזמן שהוא נמכר ברשתות השיווק לצרכן ב-12-13 שקל" - פער של 80%.

לדברי רביד, מחירון טובלרון של דיפלומט לרשתות הוא 8.2 שקלים, לא כולל מע"מ. עוד אומר רביד כי בזמן שדיפלומט מייבא טובלרון מסוג אחד - הרשת מייבאת 4 טעמים של המותג: חלב, מריר, צימוקים ושוקולד לבן.

את המותג קיקומן משווקת הרשת ב-14.9 שקל ל-296 מ"ל. "זה רוטב הסויה הכי נמכר בעולם בכלל ובישראל בפרט. מי שמוכר דרך היבואן המורשה, מוכר ב-25 שקל. אנחנו קונים מדיפלומט ב-14.4 שקל לפני מע"מ".

הרשת החלה גם בשיווק מי פה ליסטרין 1 ליטר, במחיר של 40 שקל לצרכן. לדברי רביד, "אני מוכר בקבוק של 1 ליטר במחיר נמוך יותר מהמחיר שבו נמכר היום המותג שמכיל רק חצי מהכמות. היבואן בישראל מוכר לנו כרשת בקבוק של חצי ליטר ב-37 שקל לפני מע"מ".

את חטיפי השוקולד של חברת מארס, ובהם מארס, סניקרס ובאונטי, מוכרת הרשת ב-2.5 שקלים ל-51 גרם - בדיוק באותו המחיר שבו מוכרת סידס לרשת את המותג לפני מע"מ.

עוד לדברי רביד, "שיבולת שועל של המותג קוואקר בפחית חומה, 500 גרם, אנחנו מוכרים ב-11 שקל, לעומת מחיר השוק - 17 שקל. שטראוס מוכרת את המוצר לקמעונאים ב-10.8 שקלים פלוס מע"מ".

- ואתה עדיין מרוויח?

"גם הצרכן שלי נהנה מהוזלה של 30%, וגם אני מרוויח טוב יותר ממה שהרווחתי דרך הספק המוביל. מן הסתם, אני גם מוכר הרבה יותר, ואני מדבר על פערים של מאות אחוזים במכירות. זה הרעיון, שאשפר את המרווח שלי".

- איך זה?

"אפשר לייבא עוד הרבה יותר. יש לי עוד סחורות בדרך, ואני יכול לעלות להיקפים מטורפים ממה שאני הולך לעשות. הבעיה שכשמדברים במשרדי האוצר והכלכלה על שוק פתוח, צריך בפועל לפתוח את השוק. היום יש מגבלות של מכס, תקינה וכשרות.

"יש תקינה אירופאית על כל מוצרי הלא-מזון. כל מוצר שעבר תקינה אירופאית באחת ממדינות אירופה, מאושר לשיווק בכל אירופה - אבל לא מאושר בארץ. הליסטרין חיכה חצי שנה לאישור. זה נשמע לך הגיוני? מה שטוב לאירופה, לא טוב לישראל?

"אני ממתין כרגע לאישור על משחת שיניים קולגייט 100 מ"ל, שאם אקבל אותו, אוכל למכור אותה כל השנה ב-3.9 שקלים ל-100 מ"ל, ואת הקולגייט טוטאל ב-4.9 שקלים כל השנה. אבל כרגע אני ממתין לאישור של אגף הרוקחות במשרד הבריאות. היבואן שסטוביץ מוכר לי קולגייט טוטאל ב-10.2 שקלים פלוס מע"מ. משחת קולגייט רגילה הוא מוכר לי ב-7 שקלים פלוס מע"מ.

"ייבאנו פסטה ברילה שממתינה כרגע בנמל. אנחנו נמכור אותה ב-5.9 שקלים. המחירון לקמעונאי הוא 7.2 שקלים לא כולל מע"מ, והמחיר לצרכן 10-12 שקל".