קבוצת MLS חדשה תקום בלוס אנג'לס; בין הבעלים: מג'יק ג'ונסון

קונצרן שמורכב בין היתר מאגדת ה-NBA, ישלם דמי זיכיון שוברי שיא של למעלה מ-100 מיליון דולר כדי לפתוח פרנצ'ייז כדורגל ב-L.A

מג'יק ג'ונסון / צלם: רויטרס
מג'יק ג'ונסון / צלם: רויטרס

אגדת הכדורסל מג'יק ג'ונסון הוא אחד מבעליה של קבוצת ה-MLS החדשה שתקום בלוס אנג'לס, ותחל לשחק בליגת הכדורגל האמריקאית בשנת 2017. כך מפרסמת סוכנות הידיעות "בלומברג". ג'ונסון, 55, שזכה בעבר בחמש אליפויות NBA במדי הלייקרס, מרחיב בכך את פורטפוליו החזקות הספורט שלו, שכולל גם את פרנצ'ייז הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס (מג'יק הוא חלק מקונצרן "גוגנהיים", שרכש את הקבוצה עבור 2 מיליארד דולר ב-2012) ואת קבוצת ה-WNBA (כדורסל נשים) לוס אנג'לס ספארקס.

בהודעה רשמית של ה-MLS, נמסר כי הקבוצה החדשה, שתיקרא "לוס אנג'לס פוטבול קלאב" (LAFC), תשחק באצטדיון חדש שייבנה בעיר המלאכים, ויהיה מגרש כדורגל ייעודי.

על-פי ה"ספורטס אילוסטרייטד", קבוצת אנשי העסקים שתפעיל את הקבוצה תשלם ל-MLS דמי זיכיון בגובה של למעלה מ-100 מיליון דולר, ובכך תשבור את השיא של ניו יורק סיטי FC (הקבוצה המשותפת של קבוצת הכדורגל האנגלית מנצ'סטר סיטי ושל קבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז, שתחל לשחק ב-MLS במהלך 2015).

LAFC תחליף בליגה את צ'יבאס USA, שנכנסה ל-MLS ב-2005 אך לא הצליחה לצבור תאוצה, וממוצע הצופים במשחקיה עמד על פחות מ-9,000 למשחק. בפברואר האחרון רכשה ה-MLS את השליטה על צ'יבאס במטרה למכור אותה ולמתג אותה מחדש בלוס אנג'לס - מתוך כוונה לייצר יריבות עם הקבוצה הבכירה יותר של העיר, לוס אנג'לס גלאקסי (בה שיחק בעבר דייוייד בקהאם).

מי שיוביל את קבוצת הבעלות החדשה על LAFC הוא הטייקון הווייטנאמי-אמריקאי הנרי נ'גויאן, מבעליה של חברת IDG Venture Vietnam, והאיש שהביא לראשונה את מקדונלד'ס, אחד הסמלים האמריקאים הגדולים ביותר - למדינתו האסייתית.