לניר מקצץ גם בבכירים: פוטרו שני סמנכ"לים בחברת בבילון

סמנכ"ל הפיתוח וסמנכ"ל הטכנולוגיות מצטרפים ל-15 העובדים שעל פיטוריהם הודיעה בשבוע שעבר

נועם לניר, זכיית בבילון בפרס גינס כתוכנת התרגום הפופולארית בעולם / צילום: איתן ריקליס
נועם לניר, זכיית בבילון בפרס גינס כתוכנת התרגום הפופולארית בעולם / צילום: איתן ריקליס

הפיטורים בחברת האינטרנט בבילון מגיעים אל ההנהלה הבכירה. החברה, שבשליטת נעם לניר, עדכנה הבוקר על פיטוריהם של עידו ברוש, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה, ושל שלמה צייג, סמנכ"ל פיתוח וטכנולוגיות בחברה.

ברוש החל בתפקידו בחודש מארס 2011 וצייג בספטמבר 2007, ושניהם צפויים לסיים את תפקידם בסוף ינואר 2015. עלות העסקת צייג בין השנים 2008-2013 הצטברה לכ-7.5 מיליון שקל, ואילו ברוש לא נמנה עם בעלי השכר הגבוה בחברה.

בשבוע שעבר הודיעה בבילון על פיטורי כ-15 עובדים, יותר משליש מעובדיה, וזאת בעקבות הירידה החדה בהכנסותיה וכחלק משינויים ארגוניים שהחליטה לבצע. בבבילון הסבירו כי "בימים אלה שוקדת הנהלת החברה על מציאת מיזמים וטכנולוגיות חדשות, כחלק מאסטרטגיה לשינוי פעילויות הליבה ותחומי ההתמקדות והפיתוח העתידיים שלה".

כחלק מכך אישר דירקטוריון בבילון את צמצום פעילותה בתחומי החיפוש וההפצה, וביצוע "התאמות במבנה והיקף כוח האדם, ובצוות ההובלה הטכנולוגי והעסקי של החברה".

בחודש ספטמבר הודיעה בבילון על כוונתה להשיק בזמן הקרוב אפליקציה, "שהינה מקלדת בשפות שונות לסמארטפון, המשלבת בתוכה בין היתר טכנולוגיה מתמקדת לתיקון ולשיפור הכתיבה בשפה האנגלית".

אפליקציה זו פותחה באמצעות מיזם משותף עם חברת האינטרנט ווייטסמוק.

פעילותה העיקרית של בבילון מתרכזת בתחום השיווק והפרסום באינטרנט, בהפצת תוכנות ומוצרים של מפרסמים שונים.

לפני שנה, בסוף אוקטובר 2013, צנחה מניית בבילון ב-65% ביום מסחר אחד, לאחר שענקית האינטרנט גוגל, שהייתה אחראית לרוב ההכנסות והרווחים של בבילון, הודיעה שאין בכוונתה לחדש את ההסכם ביניהן. היום נסחרת בבילון לפי שווי של 105 מיליון שקל בלבד.

במחצית הראשונה של שנת 2014 רשמה החברה הכנסות של 81.3 מיליון שקל, לעומת כ-341 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2013, והרווח התכווץ ב-69% והסתכם ב-23.8 מיליון שקל.

בד בבד עם פרסום התוצאות העסקיות, הודיעה בבילון על חלוקת דיבידנד בהיקף 125 מיליון שקל לבעלי המניות. לניר, המשמש כיו"ר החברה, מסר כי "לאחר תהליך ארוך של בחינת החלופות שעמדו בפנינו לשימוש ביתרת המזומנים שנצברה, אנו מעריכים כי טובת בעלי המניות בעת הזו הינה חלוקת דיבידנד, על פני ביצוע השקעות עתירות סיכון שאינן מידתיות".