טביב מתחזק: דילל החזקות עמותת אוהדי בית"ר ל-15%

הבעלים השתמש בסעיף שמאפשר לו לקזז את ההחזקות במידה והאוהדים, שהחזיקו ב-25% - לא מעבירים כספים

אלי טביב / צילום: אלון רון
אלי טביב / צילום: אלון רון

אלי טביב ממשיך לדחוק החוצה את עמותת אוהדי בית"ר ירושלים מהמועדון. העמותה, שהחזיקה ב-25%, דוללה ל-15% בלבד אחרי שלטענת הבעלים לא עמדה בסיכום המשפטי בין הצדדים, לפיו נדרשו בעת הרכישה להעביר 1.8 מיליון שקל עד 30 ביוני 2014. משלא הועבר הסכום המלא בתאריך הנקוב, הורה טביב לאנשי הצוות המשפטי של בית"ר לקזז את ההחזקות של אנשי העמותה.

החיבור בין עמותת אוהדי בית"ר ירושלים לבין טביב נעשה בעת רכישת הקבוצה מידיו של ארקדי גאידמק בקיץ 2013. אז נקבע כי טביב יחזיק ב-75% מהבעלות בקבוצה, בעוד שעמותת האוהדים תחזיק ב-25% הנותרים. את האחזקות בקבוצה קיבלו אוהדי בית"ר אחרי שהזרימו הון למועדון באמצעות הליך של רכישת מניות אוהדים - כאשר כל מניית אוהד תומחרה ב-1,080 שקל.

כבר מתחילת ההתקשרות התברר שהצדדים חלוקים על רוב הסוגיות, וכאמור בצומת הראשון שהתאפשר לו מבחינת משפטית הורה טביב לדלל את האוהדים. בבית"ר מתכוונים להמשיך ולפעול על-פי ההסכם המשפטי בין הצדדים ולהקטין את חלקה של העמותה במועדון - לטענת אנשי טביב, במידה ובכל שנה לא מעבירה עמותת האוהדים סכום של 700 אלף שקל - היא מאבדת באופן אוטומטי 3% מהחזקותיה.

בית"ר ירושלים פועלת כמועדון פרטי (מועדון הכדורגל א.ג. בית"ר ירושלים 2001 בע"מ). מתחילת שנות האלפיים היא עוברת ידיים: בתחילה היה זה איש העסקים גד זאבי, אחריו הגיעו קבוצת מאיר פניג'ל, ששון שם טוב ומאיר לוי שרכשו אותה מידי כונס הנכסים, בקיץ 2005 הגיע גאידמק ששרד 8 שנים לפני שמכר את הקבוצה לטביב.

עמותת אוהדי בית"ר ירושלים הוקמה באוגוסט 2010. בשנת 2012 נחתם בין העמותה לבין ארקדי גאידמק הסכם לפיו בתמורה לגיוס כספים, תהיה העמותה שותפה לניהול הקבוצה.