נמל אשדוד ירכוש חשמל מוזל ב-200 מיליון שקל

חשבון החשמל השנתי של נמל אשדוד מוערך בכ-20 מיליון שקל, והחשמל שייצור על ידי דליה יימכר לחברת הנמל בהנחה, מה שיאפשר לחברה לחסוך כ-10% מחשבון החשמל שלה

נמל אשדוד / צלם: תמר מצפי
נמל אשדוד / צלם: תמר מצפי

חברת נמל אשדוד חתמה בשבוע שעבר על הסכם לרכישת חשמל מוזל מתחנת הכוח דליה אנרגיות, שפועלת באתר צפית שבשפלה, וצפויה להתחיל להפיק חשמל החל ביוני 2015. ההיקף הכספי של העסקה מוערך ב-200 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

התחנה, שעלות הקמתה מוערכת בכ-5 מיליארד שקל, צפויה לייצר כ-6.8% מכושר הייצור המתוקן של משק החשמל.

חשבון החשמל השנתי של נמל אשדוד מוערך בכ-20 מיליון שקל, והחשמל שייצור על ידי דליה יימכר לחברת הנמל בהנחה, מה שיאפשר לחברה לחסוך כ-10% מחשבון החשמל שלה (1.2 מיליון שקל בשנה).

ההסכם בין דליה לחברת הנמל יחל באוגוסט 2015 לתקופה של 10 שנים. אחרי 5 שנים תהיה לצדדים אופציה לצאת מהחוזה על פני תנאים קבועים.

יצחק בלומנטל, מנכ"ל בפועל נמל אשדוד: "נמל אשדוד עובר בשנים האחרונות תהליכי שיפור והתייעלות רבים והעסקה עם דליה אנרגיה היא אחד מהם, כמו גם תהליכים כגון נמל ללא ניירת, פיתוח אפליקציית GPS לאיתור רכבים בנמל ושדרוג טכנולוגי של חדר המצב.

דליה אנרגיות חתמה לאחרונה על הסכם לאספקת חשמל למשקי הקיבוצים, לתשלובת מילואות ולכ-40 קיבוצים ברחבי הארץ.

דליה אנרגיות מוחזקת על ידי קרן תשתיות ישראל (20%), משק אנרגיה (חברה פרטית בבעלות משקי הקיבוצים ומשקי התק"מ, 47.7%), חירם-אפסילון (25.6%) וחברת אס.אי אינט-אנרג' גרופ (חברה בת של חירם אפסילון, 6.7%).

עלות הקמת התחנה נאמדת בכ-5 מיליארד שקל. עיקר המימון לתחנה (80%) התבצע באמצעות קונסורציום בנקים ומוסדיים בהובלת בנק לאומי. דליה אנרגיות תפעל באמצעות גז טבעי ממאגר תמר בהסכם אספקה לכ-17 שנה.

את המשא ומתן הובילו מטעם חברת דליה אנרגיות בע"מ, הגב' זוהר מורגן ומחברת נמל אשדוד, ד"ר יהודה היימליך, מנהל פיתוח עסקי והעו"ד ברק קרן.

הלקוחות הגדולים של תחנות הכוח הפרטיות
 הלקוחות הגדולים של תחנות הכוח הפרטיות