הסכם לשידור תוכנית הסאטירה "לאטמה" בערוץ 1

ההסכם נחתם לאחר שנים של דיונים וקשיים ■ התוכנית תעלה לשידור בפברואר

יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן
יונה ויזנטל / צילום: יוסי כהן

אחרי שנים ארוכות של דיונים וקשיים, תוכנית הסאטירה של קבוצת "לאטמה" צפויה לעלות לשידור בערוץ 1 בחודש פברואר הקרוב.

ל"גלובס" נודע כי העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, חתם היום (ג') על חוזה מול ראשי הקבוצה, והתוכנית תצא להפקה מיידית.

ביום שישי הקרוב תעלה לשידור בערוץ הציבורי תוכנית הסאטירה "היהודים באים", גם היא לאחר שנה ארוכה של עיכובים וקשיים.

הרעיון לתוכנית הסאטירה של אנשי אתר "לאטמה", בעלת האוריינטציה הימנית, נולד עוד בתקופתו של מנכ"ל רשות השידור לשעבר, מוטי שקלאר. אלא שבתקופת המנכ"ל שאחריו, יוני בן-מנחם, נקלעה התוכנית למערבולת ביורוקרטית, ולמרות שהתהליך מול מפיקיה כבר החל, הוא טורפד על-ידי הנהלת הרשות מסיבות כאלה ואחרות.

גם "היהודים באים" של המפיק יואב גרוס, שכבר הוכנה לשידור, נעצרה לאחר שדלף קטע מאחד המערכונים שלה לרשת, ובו נראו רוצחים כמו יגאל עמיר וברוך גולדשטיין שרים "אני רוצח ימני". סביב המערכון קמה סערה, ודיונים על שתי התוכניות אף הגיעו למסדרונות ועדות הכנסת.

לאור העובדה שרשות השידור פועלת כיום תחת מפרק, הוסרו מהפרק הרבה תהליכים ביורוקרטיים שנדרשו על מנת לקבל החלטות עד כה, ועם כניסתו של ויזנטל לתפקיד הוא חתם על הסכמים מול שתי ההפקות, שסבלו מסחבת ארוכה שגרמה להן נזק רב.

בעוד שההנהלה הקודמת ביקשה לשדר את התוכניות "שבוע-שבוע", ויזנטל החליט לשדר את "היהודים באים" ברציפות מדי שבוע, ועם רדתה מהמסך להתחיל בשידורה של "לאטמה".

בפרמיירה שנערכה אתמול (ב') ל"יהודים באים" אמר ויזנטל כי בזכות רפורמת ארדן בשידור הציבורי, המפרקת את הרשות הנוכחית, החוק מחייב את המשך היצירה בערוץ 1, ובאחרונה יצאו קולות קוראים להפקה של עוד תוכן מקורי, ובו גם תוכניות תעודה ודרמה. במסגרת הנוהל הוגשו יותר מ-400 הצעות של יוצרים בשוק ההפקה.

במקביל לתהליך זה אנשי משרד התקשורת ממשיכים בתהליך החיפוש אחר מקום קבוע שבו תקום רשות השידור החדשה. זאת, בעוד שנמשכים המגעים בין אנשי האוצר להסתדרות להעברת עובדי המתחם של רשות השידור בתל-אביב למתחם החינוכית, עד אשר יימצא מקום קבוע חדש.

כמו כן, נמשכים התהליכים למינוי מנכ"ל זמני שיחל בהקמת השידור הציבורי החדש במהלך השנה הבאה, כאשר השופט בדימוס עזרא קמא הגיש שמות מועמדיו לוועדת ברנר.

ברשות השידור אישרו את הפרטים.