מחזיקי אג"ח פטרוכימיים מתנגדים לשכר של פדרמן בבזן

בעוד שנושי חברת הפטרוכימיים צפויים לספוג בקרוב תספורת ממוצעת של כ-40%, מנסה דיויד פדרמן לארגן לעצמו שכר נדיב מקופת החברה המוחזקת, בזן

דיויד פדרמן / צלם: תמר מצפי
דיויד פדרמן / צלם: תמר מצפי

בעוד שנושי חברת הפטרוכימיים צפויים לספוג בקרוב תספורת ממוצעת של כ-40% על חובות החברה, שמגיעים לכ-2 מיליארד שקל, מנסה דיויד פדרמן, אחד מבעלי השליטה בפטרוכימיים שעומדת בפני הסדר חוב, לארגן לעצמו שכר נדיב מקופת החברה המוחזקת, בזן.

הפטרוכימיים מחזיקה ב-29.7% ממניות בזן (בתי הזיקוק בחיפה), לצד החברה לישראל שמחזיקה ב-37.1%. לפני כשבוע פרסמה בזן זימון לאסיפה שתתכנס ב-1 בדצמבר, ובה יתבקשו בעלי המניות לאשר את מדיניות התגמול בחברה ולחדש את ההתקשרות בהסכם עם חברה בבעלותו של היו"ר פדרמן, שהיה קודם סגן יו"ר החברה, ומכהן כיו"ר זה שנה.

בבזן ציינו שלא חל שינוי בתגמולים שפדרמן זכאי להם, ומבקשים להאריך את ההתקשרות איתו בשלוש שנים נוספות, ללא שינוי בתנאי התגמול. ההסכם בין הצדדים הוא שחברה פרטית בבעלות פדרמן ומשפחתו מעניקה לחברה שירותי יו"ר (ע"י פדרמן עצמו) בהיקף משרה מלאה. תמורת שירותיו מקבלת החברה הפרטית של פדרמן דמי ניהול חודשיים של כ-170 אלף שקל (כ-2 מיליון שקל בשנה), החזר הוצאות אש"ל והוצאות אחרות. בזימון לאסיפה נכתב כי בכפוף לאישור מדיניות התגמול, פדרמן יהיה זכאי למענק שנתי שלא יעלה על 2 מיליון שקל, ולא יהיה זכאי לתגמול הוני.

המחזיקים יממשו מניות בזן?

בתגובה לזימון האסיפה בבזן, פורסם היום זימון לאספות אג"ח בפטרוכימיים. האספות, של מחזיקי סדרות אג"ח א'-ו', יתכנסו ב-10 בנובמבר. "האספות זומנו על מנת לאפשר למחזיקי איגרות החוב מעל הסדרות לקיים דיון משותף באשר לדרכי הפעולה ואופן שיתוף הפעולה ביניהם, לשם מימוש זכויותיהם", נכתב בזימון.

מחזיקי האג"ח ידונו בהחלטות בבזן הנוגעות לבעלי השליטה בפטרוכימיים - לרבות התגמולים - ומציינים כי ידונו באפשרות להורות לנאמנים בכל הסדרות לנקוט בכל ההליכים והפעולות המשפטיות האפשריות, לרבות מימוש מניות בזן המשועבדות לחלק מהסדרות, ולרבות נקיטה בהליכי חדלות פירעון ו/או פירוק, כדי להביא לכך שתהיה התנגדות להצעות הנוגעות לבעלי השליטה כל עוד לא נכנס לתוקף הסדר החוב. הפטרוכימיים נסחרת כיום בשווי זניח של 20 מיליון שקל.