זעם בהתאחדות על המשטרה: דורשת 50 מאבטחים לדיון על הדרבי

החשש של המשטרה מהתגוששות בין אוהדי הקבוצות התל-אביביות יעלה להתאחדות לכדורגל עשרות אלפי שקלים

החשש מהמשך האירועים האלימים סביב הדרבי הביאה את המשטרה לפנות להתאחדות לכדורגל בדרישה לאבטחה חסרת תקדים של הדיון המשמעתי בשבוע הבא: דורשת כי 50 אנשי אבטחה יתייצבו ביום שני הקרוב בבית הדין המשמעתי, אז יתקיים הדיון באירועי הדרבי התל-אביבי.

במשטרה חוששים שלאור מצב העניינים הנפיץ, יהפוך הדיון לזירת התגוששות אלימה בין הצדדים, כפי שהתרחש השבוע מחוץ לכותלי בית משפט השלום בת"א לאחר הדיון בהארכת מעצרו של אוהד הפועל ת"א שפרץ למגרש במהלך המשחק, ותקף את ערן זהבי. אחד מהעצורים בתקרית הזאת היה בנו של ח"כ דב חנין.

בהתאחדות לכדורגל, שתיאלץ לממן את עלויות האבטחה של הדיון, קיבלו את דרישת המשטרה בתדהמה. בהתאחדות מעריכים כי עלות אבטחת הדיון תגיע לעשרות אלפי שקלים, ופנו למשטרה בבקשה להפחית את הסד"כ הנדרש.

תובע ההתאחדות לכדורגל, ניר רשף, הגיש כתב אישום נגד הפועל ומכבי ת"א בשני סעיפים: התפרצות לשדה המשחק בנסיבות מחמירות, והתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות. בנוסף, יועמד לדין גם בלם מכבי ת"א, קרלוס גרסיה, שלפי טענת תובע ההתאחדות, "נצפה עושה תנועות ידיים לכיוון יציע אוהדי מכבי ת"א, תנועות אשר מסמנות לאוהדים לרדת לכר הדשא". גרסיה יועמד דין לפי סעיף של התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות.