מעצמת השיווק הפרטית של רונאלדו: 34 מיליון אירו בשנה מ-14 ספונסרים

ארמאני, נייקי, הרבלייף, אמירייטס, קנטקי פרייד צ'יקן וסמסונג הן רק חלק מנותנות החסות שהופכות את הכדורגלן הפורטוגלי לאדם עשיר במיוחד

כריסטיאנו רונאלדו / צלם: רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו / צלם: רויטרס

כשהוא בן 29 בלבד, לכריסטיאנו רונאלדו יש עוד שנים לא מעטות עד סיום הקריירה שלו, אבל כבר עתה ברור כי הכוכב הפורטוגלי יסיים אותה כאחד הספורטאים המרוויחים ביותר בהיסטוריה.

שכר הנטו העונתי של השחקן בריאל מדריד, קבוצתו הספרדית - עומד על 20 מיליון אירו (יותר מכל כדורגלן אחר ברחבי הגלובוס). אבל את הכסף הגדול אפילו יותר הוא עושה באמצעות הספונסרים שלו והסכמיו הפרסומיים השונים: כ-33.9 מיליון אירו בשנה, לפי "הדיילי מייל", מ-14 חברות שונות.

על-פי הערכות, מי שאחראית על מרבית ההכנסות המסחריות של רונאלדו היא נייקי: ענקית הלבשת וציוד הספורט האמריקאית משלמת לו כ-18 מיליון אירו בשנה. באופן טבעי, לפני מונדיאל 2014 שנערך הקיץ בברזיל - שימש CR7 כפרזנטור הראשי של נייקי בכל הקמפיינים שלה.

רונאלדו מצליח לנצל גם את האהדה הגדולה שלה הוא זוכה בשוק האסייתי הצומח - משם הוא גורף כ-10 מיליון אירו בעונה. קואלה לומפור, בירת מלזיה, מלאה בשלטי ענק שלו בולס כנפיים של רשת קנטקי פרייד צ'יקן; גם חברת הרכב טויוטה ומותג השמפו הרבלייף מעניקים לו חשיפה משמעותית בשוק האסייתי; כמו סמסונג, שלאחרונה העלתה ברחבי היבשת פרסומת המציגה את כוכבי הכדורגל הגדולים ביותר - ביניהם כמובן כריסטיאנו. זכור במיוחד קמפיין בו כיכב לאחרונה רונאלדו למוצר יפני הנקרא Facial Fitness Pao, המשמש לאימון של שרירי הפנים הצוואר.

בנוסף, רונאלדו הוא פרזנטור של חברת התעופה אמירייטס, המשמשת גם כנותנת החסות הראשית של קבוצתו, ריאל מדריד. חוץ מזה בשנים האחרונות הוא הולך צמוד-צמוד עם ארמאני, כדוגמן הבית של ענקית האופנה. במולדתו פורטוגל הוא משמש כפנים של הבנק הגדול במדינה - Banco Espirito Santo.