העיר במקום ה-71 בעולם ביוקר מחיה? לא כשזה נוגע לכדורגל

השוואה בין מחירי הכדורגל במונאקו, הנסיכות המיליארדרית בעלת התמ"ג הגבוה ביותר, לבין הבירה הקטאלונית - מגלה כמה נתונים מעניינים

קאמפ נואו, האצטדיון הביתי של ברצלונה / צלם: רויטרס
קאמפ נואו, האצטדיון הביתי של ברצלונה / צלם: רויטרס

במונאקו, נסיכות בה התמ"ג לנפש הוא 153 אלף דולר, הגבוה ביותר בעולם - יש כידוע גם קבוצת כדורגל מפורסמת. ולמרות שאין שנייה ברחבי הגלובוס למדינה הקטנטנה מבחינת שיעור המיליונרים והמיליארדרים שמתגוררים בה - מסתבר שבילוי באצטדיון שם הוא עניין זול יותר מאשר אצל קבוצות גדולות באירופה.

זה כמובן גם עניין של היצע וביקוש, הצלחה מקצועית וכו' - אבל עם הנתונים קשה להתווכח: מונאקו מציעה בימים אלו באמצעות האתר שלה מכירת כרטיסים למשחק ליגת האלופות מול זניט סט. פטרסבורג, ב-9 בדצמבר, במחירים שמתחילים ב-35 אירו (ונגמרים ב-210 אירו לתא הכבוד היוקרתי ביותר). אם ניקח את ברצלונה כמקרה מבחן השוואתי - הרי שנכון להיום (א') הכרטיס הכי זול שאפשר להשיג באתר של מועדון הפאר למשחק ליגת האלופות מול פ.ס.ז' (10 בדצמבר) עומד על 69 אירו, בעוד למקומות הטובים ביותר בקאמפ נואו ממריאים המחירים ל-450 אירו.

העיתונאי הספרדי מתיו ג'רארד מפרסם ב"דיאריו גול" כי למרות שברצלונה מדורגת רק במקום ה-71 ברשימת הערים היקרות בעולם ב-2014, מחירי המזון והשתייה במזנונים במגרש שלה גבוהים יותר מאלו של מונאקו. סנדביץ' באצטדיון הקטאלוני עולה 4.5 אירו, בעוד במונאקו מסתפקים ב-4 אירו; משקאות קלים ובירות - 3.5 אירו לעומת 3; שוקולד (קיט-קט ואם אנד אם) - 2 אירו לעומת 1; פופקורן בקאמפ נואו עולה בין 2.5 ל-4 אירו (תלוי בגודל), ואילו באצטדיון לואי ה-2 המחיר המקסימלי הוא 2.5 אירו.

מוצר המזנון היחידי עבורו גובה ברצלונה פחות כסף ממונאקו הוא מים מינרליים (לוקחת 2 אירו עבור בקבוק, לעומת אירו אחד בבארסה).

אגב, קבוצה אחרת שמשחקת בליגה הצרפתית - אלופת השנתיים האחרונות פ.ס.ז' - גובה בין 30 ל-150 אירו עבור כרטיס למשחק ליגת האלופות הבא שלה מול אייאקס (25 בנובמבר).