ה-NBA: נוצצת, אהובה, ולא מאוד יקרה

מחיר כרטיס ממוצע למשחק בליגה יעלה העונה 54 דולר, עלייה של 3.4% ■ הניקס גובים 130 דולר בממוצע לכרטיס, יותר מכל קבוצת ספורט בארה"ב

הבמאי ספייק לי במשחק של ניו יורק ניקס, NBA / צלם: רויטרס
הבמאי ספייק לי במשחק של ניו יורק ניקס, NBA / צלם: רויטרס

אוהדי ה-NBA בארה"ב יצטרכו לשלם בעונה הקרובה יותר כסף על מנת להגיע למשחקים מהליגה הטובה בעולם. מהבדיקה השנתית של גוף חקר שיווק הספורט האמריקאי Team Marketing Report, עולה כי מחיר כרטיס כניסה ממוצע למשחק ב-2014/15 עלה ב-3.4%, והוא עומד כיום על 53.98 דולר.

גם השנה מתברר כי להצלחה על הפרקט, או סיכויים לזכות באליפות כלשהי - אין השפעה על המחירים, ככל שמדובר על קבוצות מהשווקים הגדולים: ניו יורק ניקס מוכרת את הכרטיסים היקרים בליגה - 130 דולר בממוצע (למקומות "רגילים" - לא כולל תאי צפייה ומושבי VIP). אגב, ניו יורק ניקס היא גם הקבוצה שמוכרת את הכרטיסים היקרים ביותר מבין כל הקבוצות המקצועניות בארה"ב (הבאה אחריה - טורונטו מייפל ליפס מה-NHL - שם המחיר הממוצע הוא 122 דולר לכרטיס).

גם לוס אנג'לס לייקרס, שפתחה את העונה מזעזע במאזן 5-1, נמצאת ברף העליון של המחירים (36 דולר מינימום, 102 דולר ממוצע). יש לציין כי במחקר, המחירים פר-משחק מחושבים לפי עלויות ממוצעות של רכישת מנוי.

למרות החזרה הביתה של לברון ג'יימס והאופק המקצועי המסקרן - קליבלנד קאבלירס של דייויד בלאט ממשיכה לתמחר את משחקיה בהתאם ליכולת הכלכלית של תושבי האיזור: הכרטיס הממוצע עולה 43.31 דולר, שליש מהמחיר של ניו יורק ניקס, וכמחצית מזה של שיקגו בולס ומיאמי היט.

יש לציין כי משחק NBA הוא הבילוי השלישי הכי יקר בספורט האמריקאי: הליגה היקרה ביותר מבחינת מחירי כרטיסים היא ה-NFL (מחיר 84 דולר בממוצע), ואחריה ה-NHL (61.6 ד'). הליגה הכי עממית היא ליגת הבייסבול, בה נמכר כרטיס במחיר ממוצע של 27.9 דולר.