אסור לשתוק בעניין אהוד ברק

אפילו אם אולמרט יצטרף לקצב בכלא, זה רק מדגם מייצג של השחיתות

אהוד ברק / צילום: אייל יצהר

יאללה, הגיע הזמן שכבר נודה: יש לנו מדינה מושחתת. שחיתות הרסנית כזאת שלא נופלת כנראה מהשחיתות ברוסיה. רק שאצלנו עדיין לא הכול ידוע, וכבר עכשיו אפשר לנחש שחלק גדול מפרשות השחיתות יישאר עמוק במחשכים.

למה? כי כולם נהנים מהן.

יש נותני שוחד, יש מקבלי שוחד שמחזיקים ברמות כאלה ואחרות בהגה המדינה, ויש מלחכי פינכה - כל אותם פקידים הסמוכים לשולחנות הנבחרים, שממלאים פיהם מים.

אז הנה החשדות החדשים והחמורים במיוחד: ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, לקח שוחד על עסקאות נשק במיליוני ועשרות מיליוני שקלים. את הדברים האלה אמר ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ששמע על כך, שימו לב, לא פחות ולא יותר מראש המוסד. ראש המוסד הרי לא בדיוק התעניין בברק. הוא התעניין באינטרסים של מדינת ישראל, ומשם זרם אליו מידע. האם הוא נכון? לא ברור.

מה שברור הוא שאולמרט, כמי שעמד בראש המדינה, החליט לאפסן את המידע בארכיון הפרטי שלו ולא לעשות אתו כלום. האם הוא חשב שאין במידע ממש? כנראה שלא. הרי בהקלטות הוא נשמע כאומר ש"ברק עוד יסיים בכלא".

אז מה עמד מאחורי ההחלטה של אולמרט לא למלא את חובתו הבסיסית ולהעביר המידע בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה? אולי השחיתות שלו עצמו?

קשרי ההון שלטון נחשפים גם הם במלוא מערומיהם. אולמרט החליט לסייע לאיש העסקים, בני שטיינמץ, במחלוקת שלו עם מס הכנסה, ואף העיד כי "הוצאתי את שטיינמץ מצרה". אם אולמרט כראש ממשלה שומר על איש העסקים, מי ישמור על קופת המדינה?

איזה מזל ששולה זקן הבינה שהיא הולכת לשבת בכלא הרבה הרבה זמן. אחרת לא היינו נחשפים לחשדות האלה שיש לחקור אותן עד תומן. זקן נמנית גם היא על מלחכי הפינכה שהעדיפו את טובתם האישית על פני טובת המדינה והכלל.

יש מי שטוען שרשימת האסירים המכובדת בישראל הכוללת נשיא לשעבר, שר אוצר לשעבר, חברי כנסת לשעבר וגם חקירות נגד בכירים אחרים ובהם רב ראשי וניצב במשטרה, היא עדות לכך שגלגלי הצדק עובדים.

האמת העגומה היא שהשחיתות קשה ומקיפה הרבה יותר. שרשימת האסירים היא רק מדגם קטן מייצג של מה שקורה כאן. אם כל קברניטי המדינה ובכירים בקהילה העסקית יפתחו את הפה, נגלה שהמציאות כאן עולה על כל דמיון.

בזמן שחלק מהאוכלוסייה עוסק בשחיתות ובפשע, חיים בישראל מיליוני אנשים טובים שמשרתים את המדינה ברצון, משלמים מסים ומאוד רוצים שיהיה כאן טוב, למעננו, למען עתיד ילדינו ומתוך אמונה שלמה שכך צריך להיות.

בפועל, המיליונים הללו שתקו עד היום. לא עוד.

אסור לשתוק.