נתניה תשלם דמי השבחה של 450 אלף ש' לבית"ר י-ם עבור הרוש

פסק בוררות קבע הקיץ כי השוער משוחרר בחינם מקבוצתו של אלי טביב, אך כעת הוועדה למעמד השחקן החליטה כי היא זכאית לדמי השבחה

אריאל הרוש / צלם: שלומי יוסף
אריאל הרוש / צלם: שלומי יוסף

אחת מהסאגות הכי ארוכות בשוק ההעברות של הכדורגל הישראלי הקיץ, הסתיימה היום (ג') באופן סופי: הוועדה למעמד השחקן של ההתאחדות לכדורגל קבעה כי מכבי נתניה, הקבוצה בה משחק אריאל הרוש - תיאלץ לשלם לבית"ר ירושלים 450 אלף שקל דמי השבחה עבור השוער.

לנתניה יש 30 יום להעביר את הכסף לבית"ר ובעלי הקבוצה אלי טביב - אחרת יבוטל רישום השחקן בנתניה.

הרוש, 26, החזיק בחוזה בבית"ר ירושלים לעונה הנוכחית - אך טביב החליט שהוא לא יוכל להישאר בקבוצה ולהילחם על מקומו בהרכב - ושלח אותו להתאמן בצד ללא יתר חבריו לקבוצה. הוא הבהיר שאם השוער לא יסכים להימכר במחיר שיניח את דעתו - הרוש "יבלה" את כל העונה ביציע.

הרוש החליט להשיב מלחמה, ותבע בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל שחרור בחינם מבית"ר ירושלים, למרות החוזה בו החזיק - שאכן ניתן לו בסופו של דבר על-ידי הבורר יצחק איילוביץ'. אלא שכעת, מתוקף היותו שחקן בית של בית"ר - צריכה נתניה להעביר לה דמי השבחה, כמעוגן גם בתקנות פיפ"א, ללא קשר לשחרור החינמי שקבע לו הבורר.

בסעיף 12 בתקנון הרישום של ההתאחדות לכדורגל, מצוינת הסיבה לקביעת דמי השבחה עבור הרוש: "שחקן אשר גילו בתום העונה האחרונה להסכם עולה על 24 שנים וזו הפעם הראשונה בה עובר מהקבוצה בה שיחק מרבית שנותיו - תהא הקבוצה המעבירה זכאית לקבל מהקבוצה הקולטת, או משחקן עצמו, פיצוי עבור קידומו ואימונו של השחקן כפי שיסוכם בין הצדדים, ובהיעדר הסכמה - כפי שייקבע על-ידי המוסד למעמד השחקן". כך שלמרות שבמכבי נתניה קיוו להימנע מתשלום דמי ההשבחה - הרי שגם פסק הבוררות ששיחרר את הרוש ללא תמורה (ואף קבע לו פיצוי כספי עבור שכר שטביב לא שילם לו) איבד רלוונטיות.

בהחלטה בדבר דמי ההשבחה, נכתב בין היתר כי "במסגרת השיקולים, נלקח גם בחשבון החיסכון הניכר של הקבוצה המעבירה (בית"ר), כתוצאה מביטול ההסכם בינה לבין השחקן, בכך שאין היא נדרשת לשלם לשחקן את שכרו בעונת 2014/15 בסך של 1.6 מיליון שקל - זאת גם אם אין להתעלם מכך שהקבוצה המעבירה נאלצה להשקיע כסף בהחתמת שוער אחר".