נעילה שלילית בבורסה; דסק"ש התאוששה - קפצה 13%

בשוקי העולם נרשמות ירידות שערים ■ כיל עלתה ב-1.1% לאחר פרסום הדוחות הכספיים, סלקום איבדה 2.7% ופרטנר נחלשה 1.6%

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') בנטייה לירידות על רקע הסנטימנט השלילי בחו"ל, כאשר תל אביב 100 ירד 0.22% והמעו"ף ננעל ביציבות. את המסחר בבורסה, כמו גם בשוק המט"ח, ממשיכה ללוות המתיחות הביטחונית, כשברקע רה"מ נתניהו הציג אתמול בערב צעדים ללחימה בטרור ובכללם הריסת בתי מחבלים והטלת קנסות על הורים לילדים שמתפרעים ומיידים אבנים. הבורסות באירופה יורדות היום וכך גם המדדים בוול סטריט.

מדד ה-S&P נסחר במכפיל 17 על הרווח המצרפי החזוי השנה - הגבוה מאז 2009. המדד זינק ב-9.4% מאז השפל של שישה חודשים שרשם בתחילת אוקטובר. ברקע לעלייה - עונת דוחות כספיים טובה לרבעון השלישי ונתוני מאקרו טובים שנתפסים בעיני המשקיעים כסימנים שהכלכלה מסוגלת לעמוד בפני האטה אפשרית וכן בסיום ההקלה המוניטרית של הפדרל ריזרב. רוב החברות ב-S&P 500 כבר פירסמו דוחות ו-80% מהן עקפו את תחזיות הרווח ו-60% דיווחו על מכירות טובות מהצפי.

סאגת התקציב לשנת 2015 לא נגמרת: אתמול פוצצה האופוזיציה את הדיון על מע"מ 0%, חוק הדגל של שר האוצר לפיד. ב"יש עתיד" הקפיאו את קידום תקציב 2015 ומתנים את אישור התקציב באישור חוק מע"מ 0%. עם זאת, היום אישרה ועדת הכספים את חוק מע"מ 0%, מה שעשוי לסלול את הדרך לאישור התקציב.

מניות במוקד

מניות דסק"ש ואי.די.בי פתוח התאוששו לאחר שצנחו בשני ימי המסחר האחרונים, על רקע פרסום פרטי ההנפקה שמתכננת אדמה (לשעבר מכתשים אגן) בניו יורק. אדמה הודיעה כי בכוונתה לגייס 376-423 מיליון דולר לפי שווי מוערך של כ-2.9 מיליארד דולר. בשוק ציפו למספרים גבוהים יותר ולהצפת ערך משמעותית יותר עבור דסק"ש ואי.די.בי פתוח, ומכאן התגובה הקשה.

ל"מדורה" נוסף גם דוח חלש אתמול של שופרסל , שדיווחה על הפסד של 24 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, ובסה"כ הפסד של 149 מיליון שקל מתחילת השנה.

פירמידת אי.די.בי רועדת: המניה נפלה, האג"ח בתשואת זבל

כיל סיכמה אמש את הרבעון השלישי של השנה, לראשונה כחברה דואלית, ודיווחה על עלייה של 7.9% במכירות ל-1.559 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, רשמה החברה ירידה של 8.2% ברווח ל-180 מיליון דולר.

סלקום מסכמת הבוקר את הרבעון השלישי של השנה ירידה של 6.7% בהכנסות ל-1.142 מיליארד שקל, מתוכם הכנסות משירותים בגובה 880 מיליון שקל, קיטון של 13.1% לעומת הרבעון השלישי של 2013. בשורה התחתונה דיווחה החברה על עלייה ברווח הנקי ל-74 מיליון שקל. מנגד, פרטנר דיווחה על ירידה ברווח הרבעוני ל-40 מ' ש'. (לסיפור המלא)

בעל השליטה בקבוצת דלק יצחק תשובה ומנכ"ל אבנר גדעון תדמור ייפגשו בקרוב באוסטרליה עם ראשי חברת וודסייד, כמו גם עם מנהלים בחברות אנרגיה אוסטרליות אחרות. על פי הערכות, לא ידובר בפגישות על חזרה של וודסייד למאגר "לוויתן", והשיחות הוגדרו ל"מטרות כלליות" בלבד. נציין גם את רציו .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]