הקדנציה המוצלחת ביותר

לדעתי מדובר בעונה הכי טובה של "פולישוק". פשוט טלוויזיה טובה ונכונה

"פולישוק", יום ב' 22:20, ערוץ 2 קשת

לא אכביר מילים על מה שנאמר ונכתב (גם כאן) על הסדרה המצוינת הזאת. קריקטורה טלוויזיונית מוצלחת של המציאות הפוליטית, שאפילו יוצרי "כן אדוני השר" היו מתיישבים לראות בהנאה.

רק אציין שלדעתי מדובר בעונה הטובה ביותר של "פולישוק". לא רק בגלל רמת התסריט והמשחק (אלה היו גם בעונות קודמות), אלא דווקא בגלל הרגעים הפחות גבוהים של התוכנית, אלה שיכולים להפוך אותה לרלוונטית גם מול מי שלא אוהב הומור פוליטי דק ומתוחכם. פשוט טלוויזיה טובה ונכונה.

* ציון: 9

העיקר החברה

"המסע המופלא של אהרוני וגידי", יום ב' 21:00, ערוץ 10

זוכרים שפעם הם טיילו ואכלו כל הדרך אל המשי? אהרוני וגידי התחילו את המסע המופלא שלהם, שהפך מחוויה קולינארית לחוויה תרבותית, אי-שם על הדרך מסין לוונציה, כדי לגלות מה הקשר בין הנודל האסיאתי לפסטה האיטלקית. כבר אז היה ברור שהמנגינה בסדרה הזאת חשובה מהמילים, אבל לפחות הכוח המניע היה סקרנות אמיתית, שהצליחה לחלחל מהטיילים אל הצופים בבית.

השנים חלפו, ואהרוני וגידי הפכו משני חברים יצאו לדרך לתרנגולת שמטילה ביצי זהב - ובעיקר מתווה לערוץ 10 כיוון של טלוויזיה שהיא גם פופולרית דיה כדי להתפרנס וגם גבוהה מספיק כדי להיות אלטרנטיבה לערוץ 2 - אבל מרוב קסם אישי וזוגיות מוצלחת, נזנח קצת הייעוד המקורי של הסדרה.

קטונתי מלזלזל בהרינג: לא רק שאני אוהב את הדג המלוח הזה אהבת אמת, במיוחד על רקע כוסית קטנה של וודקה ומעט בצל בצד (אם כבר נגזר עליי לעלף את הבריות בהבל-פי, אני מעדיף את החבילה המלאה); אני גם מכיר ומוקיר את תרומתו של הדגיג לספנות ההולנדית, שהפכה את המדינה הקטנה הזאת לאימפריה עולמית, אי-שם לפני כ-400 שנים.

ובכל זאת, מסע בהולנד בעקבות דייגי הרינג, טחנות רוח וגבינת גאודה הוא כל-כך ניינטיז, חברים! אייל פלד עשה את זה כבר בשנים שבהן אהרוני עוד החזיק ב"תפוח הזהב" וגידי גוב הגה את האיחוד הקודם של "כוורת".

שלא תבינו אותי לא נכון: מדובר עדיין בשני מגישים מקסימים, והרוח הנעימה שורה גם על הפרק הזה. ונכון שכאשר מחזיקים ביד אחת לחמנייה קטנה עם הרינג וביד השנייה בירה צוננת, החברה - ולא האוכל - היא העיקר.

אבל דווקא כחובב מושבע של הז'אנר, צריך להזכיר להזהיר את הצמד ואת פרנסי הערוץ: בלי חלטורות, בבקשה. כי אם יש משהו שעומד בקצה השני של קשת הטעמים שבצידה האחד הרינג כבוש בבצל, עלי דפנה ופלפל אנגלי (ככה לפחות אני מכין לבד בבית) - זה הרינג שנשכח יותר מדי זמן מחוץ למקרר.

* ציון: 8

על מה יצא הקצף?

"כידון", יום ב' 22:00, ערוץ yes קולנוע ישראלי

הסרט הזה ספג ביקורות רעות כל-כך, עד שאפילו אני, שאמור לדעת מהם החומרים שמהם עשויה ביקורת, נפלתי בבור שאותו אני כורה לעיתים לאחרים, ולא צפיתי בו אלא לפני כמה שבועות, עת שודר לראשונה בטלוויזיה.

האמת? ממש לא רע. מותחן אפקטיבי, עם תסריט ומשחק סבירים ועם בר רפאלי, שאינה העיקר אלא רק הבונוס. הפנטזיה החצי-ריאליסטית על חיסול מחמוד אל-מבחוח מתגלה כסרט לא רע.

למרות שהתסריט ידוע וצפוי לכאורה, הסוף מצליח להפתיע.

* ציון: 8