השראה באופנה העכשווית: שבוע האופנה בחולון ייפתח בשבוע הבא

שבוע האופנה בחולון, שייפתח בשבוע הבא, ינסה לבחון את מהותה החמקמקה של ההשראה בתעשיית האופנה, לעקוב אחר התהליך שבו מתפתחת מחשבה יוצרת ולנסח קווים לדמותה של המוזה העכשווית

תחת הכותרת - "MUSE, השראה באופנה העכשווית" ייפתח בשבוע הבא שבוע האופנה חולון, אירוע בינלאומי לתעשיית האופנה ולמעצבים ביוזמת עיריית חולון ומוזיאון העיצוב בחולון, בהשתתפות מעצבי אופנה, סטרטאפיסטים, יזמי אופנה ועורכי מגזינים מובילים מהעולם. לא בכדי, כבר 4 שנים ברציפות, מושך אליו האירוע מעצבי אופנה וטקסטיל, סטייליסטיות ובלוגרים, אמנים ויוצרים, מנהלי שיווק, פאשניסטיות וצלמי אופנה - שכן מדובר בחגיגה נפלאה של תכנים עבור כל שוחרי האופנה והעיצוב למיניהם.

הכנס הבינלאומי ינסה לבחון את מהותה החמקמקה של ההשראה בתעשיית האופנה, לעקוב אחר התהליך שבו מתפתחת מחשבה יוצרת, ולנסח קווים לדמותה של המוזה העכשווית, בהשתתפות מרצים ואורחים מהעולם לצד בכירי התעשייה המקומית. בין האורחים מחו"ל ירצו דמיאן וויטמור - יועץ לבית האופנה פראדה ומומחה למיתוג מוזיאונים (לונדון) בעל ניסיון של 25 שנה במיתוג, יצירת תוכן, שיווק ואסטרטגיה בתחום התרבות הוויזואלית; מייקל חדידה יזם אופנה, קניין וסטארט-פיסט המאתגר את הדרך שבה תעשיית האופנה פועלת, בניסיון לייצר דיאלוג חדש בין המעצב לבין הציבור; יוג'ין רבקין, מייסד ועורך מגזין StyleZeitgeist (ניו-יורק) אחד מכתבי האופנה החשובים והמעניינים בתעשייה; אניה קרונברג מייסדת ועורכת מגזין "Vestoj" ודיוויד בל מנכ"ל המותג Pretty Ballerina.

לצד הכנס עצמו, יתקיימו גם כתות אמן ייחודיות - אינטימיות, בהנחיית מרצים ישראלים ובינלאומיים. כל כתת אמן תעסוק באחד מששת החושים, וביכולת של כל חוש לעזור לנו להעמיק את נקודת המבט האישית: חוש הטעם עם השף והדי.ג'יי ישראל אהרוני, חוש הריח עם מומחה לרקיחת ריחות, ארז רוזן מ-Rozen&Zilinski, חוש המישוש עם ענבר בן יהודה, מדריכה מוסמכת בשיטת גרינברג יחד עם חגית וטימן מעצבת ובעלת המותג פישנדג, חוש הראייה עם הצלם רון קדמי, חוש השמיעה עם המוזיקאי אסף אמדורסקי והחוש השישי עם היועץ לבית האופנה פראדה ומומחה למיתוג מוזיאונים דמיאן וויטמור, ומייקל חדידה יזם אופנה, קניין וסטארט-אפיסט.

גבולות החומר

כחלק מהחגיגה העירונית, הגלריות בחולון יקדישו תערוכות אופנה מיוחדות, וסינמטק חולון יציג 3 סרטי אופנה עטורי שבחים; מוזיאון העיצוב חולון יפתח את התערוכה "קוטור חדש" של מעצבת האופנה הבינלאומית פורצת הדרך, איריס ואן הרפן, המצליחה להפיח חיים חדשים בעולם האופנה והחומרים ומגשימה דרך בגדיה שאיפות, רעיונות והתנסויות עם שילובים לכאורה סותרים בין מלאכות יד וטכנולוגיה, בין כימי לאלכימי.

במסגרת התערוכה יוצגו 9 קולקציות שיצרה משנת 2007 ועד היום (מאוסף מוזיאון חרונינגר), תוך התמקדות בגבולות החומר והשימושים הנעשים בו במטרה לעורר דיון חדש על המושג אופנה: כיצד משמשים עולם החי, העולם המיקרוסקופי, תופעות טבע וחומרים נוזליים את עולם עיצוב הבגדים.

תערוכה נוספת - "שידור חוזר - באופנה, תיפתח בגלריית חנקין של האמנית והמעצבת נאזה קרמן, שתתמקד בתכשיטנות ואמנות שימושית אקולוגית, ויוצגו בה עבודות ותכשיטים עם שילובים חדשים ומסקרנים של ניסויים בין חומרים לטקסטורה.

תערוכה נוספת - "ספורט אלגנט", תיפתח בגלריית המשכן בית מאירוב ותעסוק בשאלה האם הספורט הופך לאלגנטי או האלגנטי הופך לספורט? בתערוכה יוצגו עבודותיהם של מעצבים מקומיים, שיציגו את הפרשנות העיצובית שלהם לנושא תוך שהם עושים שימוש בטכנולוגיות ובחומרים ייחודים.

במסגרת אירוע הפתיחה של שבוע האופנה בחולון ייערך טקס פרסי האופנה הישראלי שבמהלכו יוענק פרס מפעל חיים למעצב הוותיק גדעון אוברזון.

שבוע האופנה חולון יתקיים בתאריכים 24-29 בנובמבר במוזיאון העיצוב חולון.

אופנה טכנולוגית

מיזם משותף - פאשן טק-דייט, של משרד הפרסום מקאן תל-אביב בשיתוף עם אתר הטכנולוגיה גיקטיים

במסגרת היום שיוקדש לכיתות האמן, יתקיים גם מיזם משותף בשם פאשן טק-דייט (Fashion TechDate) של משרד הפרסום מקאן תל-אביב בשיתוף עם אתר הטכנולוגיה 'גיקטיים', שיחשוף מיזמים טכנולוגיים ומותגים מעולם האופנה במטרה ליצור שיתופי פעולה אופנתיים, טכנולוגיים, חדשניים ושיווקיים.

"כולם מחפשים להמציא את העתיד, עם עטיפה אסטרטגית, קריאטיבית וטכנולוגית", אומרת אלאב הורוביץ, סמנכ"לית מקאן דיגיטל האחראית על טק-דייט. "עכשיו מיטשטשים גם הגבולות של עולם האופנה והטכנולוגיות ומטרת המיזם היא להנגיש את הסטארט-אפים המעצבים מחדש את עולם האופנה, עם המעצבים מהתחום. לצורך המטרה הזו, הסטארט-אפים הפעם ידברו בשפה שיווקית ומותגית".

את הכנס יפתחו דברי פתיחה עם מצגת שתתמקד בטרנדים המובילים בעולם בתחום האופנה והטכנולוגיה, ולאופן שבו המותגים השונים חוברים לתחום. לאחר מכן יציגו כעשרה סטארט-אפים שונים את הרעיון שלהם.

ביניהם יציגו Internet of things - מחשוב לביש, סטארט-אפ מתחום ה-Internet of things המתמקד ברעיון שמיחשוב לביש אינו בהכרח מוצר טכנולוגי שקשור רק בכושר גופני, בעל מדדים פיזולוגיים, אלא יכול להיות גם פריט שלובשים למסיבה או לאירוע ערב. כמו למשל הצמיד החכם הנותן אפשרות לקבל מידע בעל ערך בלי להוציא את הסמארטפון.

עוד יציגו big data, סטארט-אפ שמשתמש בחוכמת ההמונים לגבי חיזוי ביקוש לפריטי אופנה, מובייל כממיר לקנייה אימפולסיבית - אפליקציה להתאמת איפור בצורה מדויקת לפנים, e-commerce אפליקציה שמאפשרת מדידה של בגדים על גבי הצרכן בחנויות אונליין ועוד. המפגש כולו צפוי להתקיים במשך כ-3 שעות.