משרד הבינוי מקדם תוכנית להחזר מע"מ על עבודות שיפוצים

מטרת התוכנית היא מיגור הכסף השחור בענף ■ נכון להיום מדובר רק בהצעה שטרם קיבלה אישור וטרם נקבעו קריטריונים או לוחות זמנים ■ מנכ"ל משרד הבינוי: "התקבולים שתקבל המדינה ממס ההכנסה בו יחויבו השיפוצניקים יהיה גבוה לאין ערוך מהחזר המע"מ לאזרחים"

שלמה בן אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה בן אליהו / צילום: תמר מצפי

משרד הבינוי מקדם תוכנית להחזרי תשלום מע"מ למבצעי שיפוץ בדירות מגורים. מטרת התוכנית, אותה חשף מנכ"ל משרד הבינוי שלמה בן אליהו ביום שישי האחרון בכנס השנתי של התאחדות קבלני השיפוצים, היא להוביל לכך שקבלני השיפוצים וגם מזמיני העבודה לא יעבדו ב"שחור" ללא חשבוניות.

במשרד הבינוי מסבירים שמכיוון שמזמין העבודה יידע שתשלום המע"מ יחזור אליו מאוחר יותר, הוא ידרוש חשבונית מקבלן השיפוצים. כידוע, כיום עבודות רבות בתחום השיפוצים נעשות ללא מתן חשבונית וללא תשלום מע"מ, ההערכות הן שמדי שנה מדובר במאות מיליוני שקלים שלא נגבים בשל עבודה ללא חשבונית.

חשוב לציין שנכון לרגע זה מדובר רק בהצעה של משרד הבינוי ולא בתוכנית שמתקדמת בהליכי חקיקה או תקנות וטרם נקבעו קריטריונים או לוחות זמנים. במשרד הבינוי ציינו היום כי במשרד מתנהלות שיחות עם האוצר ורשות המסים בנושא.

"הצענו למשרד האוצר לקדם מהלך שימגר לחלוטין את הכסף השחור המתגלגל בענף שיפוצים", אמר בן אליהו בכנס קבלני השיפוצים, "התוכנית היא שכל אדם שמשפץ את ביתו יוכל להזדכות על המע"מ בכפוף להצגת חשבונית. המהלך יגרום לכך שבעלי דירות לא יעסיקו קבלני שיפוצים ללא חשבוניות ויגרום למיגור הכסף השחור הרב בענף". עוד ציין בן אליהו: "התקבולים שתקבל המדינה ממס ההכנסה בו יחויבו השיפוצניקים יהיה גבוה לאין ערוך מהחזר המע"מ לאזרחים".

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, בירך את מנכ"ל משרד הבינוי על המהלך והתמיכה במיסוד הענף, וטען שקבלני השיפוצים מעוניינים בשלושה דברים: רישום ברשם הקבלנים, עבודה ועובדים.