הדולר זינק ל-3.864 שקלים; "לא מעזים ללכת נגד המגמה"

הורדת תחזית האשראי של ישראל על ידי פיץ' מחלישה את השקל ■ האירו ירד ב-0.3% ■ FXCM ישראל: "בתנאים הנוכחיים, הדולר-שקל עשוי לטפס עוד לפני סוף השנה עד 3.9 שקלים"

מטבע אירו דולר / צילום: thinkstock
מטבע אירו דולר / צילום: thinkstock

מגמה מעורבת נרשמה היום (ב') בשוק המט"ח המקומי, כאשר הדולר עלה ב-0.8% וננעל בשער יציג של 3.864 שקלים, בעוד האירו ירד בכ-0.3% ושערו היציג ננעל על 4.793 שקלים. הסיבה העיקרית לחולשת השקל מול הדולר: הורדת תחזית האשראי של ישראל על ידי סוכנות הדירוג פיץ'.

כאמור, פיץ' אישררה את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A, אך הורידה את התחזית מ"חיובית" ל"יציבה". פיץ' אשררה את דירוג האשראי של ישראל לטווח ארוך במטבע חוץ ובמטבע מקומי, אך תחזית האשראי הורדה כאמור ל"יציבה", והתחזית על החוב במטבע מקומי נותרה "יציבה".

היום ב-16:00 תודיע הוועדה המוניטארית בבנק ישראל על גובה הריבית לחודש דצמבר. ההערכות בקרב מרבית הכלכלנים הן שהריבית תישאר ללא שינוי ברמה של 0.25%.

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות IBI, מציין היום כי ההיחלשות של השקל, שיפור מסוים ביצוא והעלייה הגבוהה מהצפוי במדד אוקטובר צפויים להוביל להותרת הריבית לחודש דצמבר ללא שינוי. עם זאת, הירידה בציפיות לאינפלציה, הצפי לסביבת אינפלציה מתונה בשנה הקרובה, במקביל לצעדים המרחבים הננקטים בעולם מגבירים את ההסתברות להפחתת ריבית נוספת בחודשים הקרובים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "השקל קורס בעקבות הודעתה של סוכנות הדירוג פיץ' על הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל מ'חיובית' ל'יציבה'. ההודעה השלילית, שמהווה נורה אדומה עבור המשקיעים וסוחרי המט"ח, הביאה לגל של מכירות שקל, שהחל כבר ביום שישי. בתנאים הנוכחיים, הדולר-שקל עשוי לטפס עוד לפני סוף השנה עד 3.9 שקלים.

"למרות רמות השיא שבהן נסחר הדולר-שקל, ולאחר ראלי חסר מעצורים בחודשים האחרונים, מחזיקי פוזיציות הלונג אינם ממהרים לממש רווחים. כמו כן, אין סוחרים שמעיזים ללכת נגד המגמה, ולקנות את השקל, גם כאשר יש 'הזדמנות טכנית'".