חיים אלמוזנינו פורש מתפקידו כמנכ"ל דואר ישראל

אורי יוגב: "איש ראוי שהשיג תוצאות מרשימות בתנאים לא רגילים"

מנכ"ל דואר ישראל חיים אלמוזנינו הודיע היום (ב') על כוונתו לפרוש מתפקידו. אורי יוגב, מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, הביע צער על עזיבתו של אלמוזנינו ואמר שהוא גילה אומץ לב בלתי רגיל בנסיבות מאד מורכבות, דבר שהוא לא נפוץ במחוזותינו.

יוגב אמר שאלמוזנינו השיג תוצאות מרשימות בתנאים קשים מאד, והצליח להביא להסכם עם העובדים, ליצירת רגולציה חדשה על החברה, כללי תחרות חדשים בענף ותוכנית הבראה שמעניקה לדואר סיכוי טוב להצליח בעתיד. יוגב אמר שוועדת איתור תכונס ותוך מספר חודשים תבחר מנכ"ל שייקח את החברה לשלב היישום של תוכנית ההבראה כולל הנפקה.

אלמוזנינו יפרוש עם מינוי מנכ"ל מחליף. עד אז, יפעל אלמוזנינו על מנת להמשיך ולקדם את מימוש תוכנית ההבראה. עם כניסתו לתפקיד ב-2011, פעל אלמוזנינו לגיבוש תוכנית הבראה והתייעלות. לצד פעולות מיידיות לייצוב החברה, החל לגבש תוכנית לשינוי עסקי יסודי, אשר נועד להבריא את החברה, לייעל אותה ולהתאים אותה לשינויים החלים בשוק הדואר.

אלמוזנינו אמר הבוקר בישיבת הדירקטוריון: "אני מודיע היום על כוונתי לפרוש מתפקידי, לאחר קרוב ל- 4 שנים, ובתחושת שביעות רצון. בתחילת הדרך, הסיכויים להגיע להסכמות על רפורמה לא נראו גבוהים, והקשיים היו רבים, אך הצלחנו להשלים את החלקים המרכזיים של תוכנית ההבראה - רגולציה, מימון מצד משרד האוצר, הסכמות עם העובדים וסוגיית מחזיקי האג"ח. אין ספק כי מדובר ברפורמה חשובה שתצעיד את החברה למקום מרכזי במשק המודרני. בתכנית נקבע כי יישומה יימשך כארבע שנים, ועל כן נכון יהיה שמנכ"ל חדש יתחיל את היישום וילווה אותו לכל אורך התהליך. אני מודה לעובדי החברה, חברי ההנהלה ולדירקטוריון החברה על הגיבוי ועל השותפות לדרך".

יו"ר הדירקטוריון חזי צאיג: "אני מודה למנכ"ל החברה מר חיים אלמוזנינו על שגיבש וקידם את תוכנית ההבראה אשר תוביל את חברת דואר ישראל לחוף מבטחים. אני מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו".