"מחיר מבצע": תיק לנשים נמכר בגרופון פי 5 מעלי אקספרס

"תיק דמוי עור אופנתי לנשים" נמכר בגרופון ב-99 שקל - 400% יותר מהמחיר באתר הסיני הפופולרי על אותו מוצר בדיוק

תיק דמוי עור /  צילום מסך
תיק דמוי עור / צילום מסך

למי שמחפש עוד דוגמאות לפערי המחירים הבלתי הגיוניים בין מוצרים זהים בארץ ובחו"ל, הנה אחת: "תיק דמוי עור אופנתי לנשים ב-99 שקל בלבד", הוא דיל המוצע ברגעים כאלה בגרופון, לכאורה ב-50% הנחה - 100 שקל פחות מהמחיר המקורי.

אולם צרכנים נבונים יוכלו למצוא את אותו התיק בדיוק באתר הסיני הפופולרי עלי אקספרס, במחיר נמוך הרבה יותר - רק 5.41 דולר, כ-20 שקל בסך הכל - חמישית מהמחיר בגרופון.

גרופון מציע גם 2 יחידות ב-189 שקל במקום 398 שקל - בהצעה חד פעמית במסגרת אותו הגרופון.

המפרט והתמונה אינם מותירים מקום לספק: מדובר באותו המוצר בדיוק, במחיר מקורי הזול ב-80% מאותו "מחיר מבצע". מישהו בדרך גוזר קופון שמן - וזה, כנראה, לא ממש הצרכן.

יש לציין כי גם באתר עלי אקספרס ניתן למצוא את אותו התיק ברמות מחיר שונות - עד 23 דולר. אולם גם המחיר הזה זול ממחיר המבצע בגרופון.

גרופון נמסר בתגובה: "מעיון מעמיק באתר עלי אקספרס עולה כי אפשר למצוא שני תיקים לכאורה דומים במחירים שונים - 5 דולר ו-23 דולר. אנו בטוחים כי למרות הדמיון בין התיקים יש הבדל ביניהם, המתבטא במחיר. גרופון מציעה מגוון תיקים באיכות גבוהה ובמחיר אטרקטיבי (99 שקל), הזהה למחיר באתר עלי אקספרס. זאת ועוד, המוצרים בגרופון כפופים לחוק הגנת הצרכן הישראלי המבורך. כמו כן, כאשר משווים בין המוצרים יש לקחת בחשבון, מעבר למחיר, אספקטים נוספים וחשובים לצרכן, כגון מערך שירות, אחריות, אפשרויות החזרה, הזדכות וכיו"ב".

תיק דמוי עור / צילום מסך
 תיק דמוי עור / צילום מסך

תיק דמוי עור / צילום מסך
 תיק דמוי עור / צילום מסך