זוכרים את אריק איינשטיין

גם ערוץ 1 נדרש לציון שנה למותו של מי שהיה פס-הקול של המדינה

"יש בי אהבה", יום ג' 21:00, ערוץ 1

גם הערוץ הראשון נדרש לציון שנה למותו של מי שהיה פס-הקול של המדינה (לפחות עבור חלק לא מבוטל מתושביה). נדמה כי מותו של אריק איינשטיין הציב סימן שאלה בנוגע לדרך הראויה להנצחתו. מצד אחד, האיש מת בחטף ועצר מדינה שלמה ליום אחד של כאב ונוסטלגיה. מצד שני, הוא לא נפטר בדמי-ימיו ובשנותיו האחרונות היה מסוגר וכמעט שלא נראה בציבור, התראיין או הקליט חומרים חדשים. הניסיון של הערוץ הראשון לא פותר לגמרי את הבעיה הזאת, אבל מתמודד איתה בעזרת כמה אורחים מעניינים, השניים העיקריים שבהם הם יענקל'ה רוטבליט שכתב את המילים לחלק מלהיטיו ומאיר ישראל, המתופף, שליווה גם הוא את הזמר המנוח לאורך חלק חשוב בקריירה שלו. לא פתור ועדיין עצוב.

שיר הליצן

"צ'ארלי צ'אפלין מאחורי המסכה", יום ג' 22:00, ערוץ yes דוקו

מאחר שטור הטלוויזיה לא הופיע אמש, לא יכולתי להמליץ על חלקו הראשון של הסרט התיעודי המרתק הזה שמתחקה אחר קורותיו של הליצן המפורסם בתולדות הקולנוע, במלאת מאה שנה לדמות הנווד המפורסם שהמציא. המורד, השורד, העני המרוד בעולם שהופך חומרני מיום ליום, הלוזר הנצחי שתמיד נופל, אך נוחת על שתי רגליו. מעניין לא רק עבור מעריצי צ'אפלין.

לילה מהסרטים

3 סרטים שכדאי לראות, יום ג' מ-22:00, ערוצי הסרטים

בואו ונחלוק כבוד תחילה לסרט שאמנם לא היה סרטם הראשון, אבל אחראי להפיכתם לשניים מהשחקנים הגדולים בכל הזמנים: דסטין הופמן ומריל סטריפ מתגרשים ב"קרמר נגד קרמר" (הוט פריים, 22:00), כשבתווך עומד בנם הקטן. סרט שהפך את הגירושים בהוליווד מטאבו לתופעה נורמטיבית גם אם כואבת. אפרופו שחקנים נפלאים, קבלו את אנט בנינג וג'יליאן מור ב"הילדים בסדר" (22:00, ערוץ yes1), כזוג אמהות לסביות שילדיהם רוצים לאתר את תורם הזרע שאחראי לקיומם ובתווך מעוררים אותם לחשוב מחדש על הזוגיות שלהן ואפילו על עצם נטייתן המינית. המלצה אחרונה שמורה לאוהבי האקשן, עם "מהיר ועצבני 6" (22:00, ערוץ yes2) פול ווקר בסרטו האחרון (לפני שנהרג בתאונת דרכים, למרבה האירוניה), ולהבדיל - גל גדות בתפקידה המשמעותי הראשון בהוליווד.