המשביר לצרכן השלימה את מכירת רשת קוסט 365

הרשת נמכרה לחברת אפיקי יונתן ■ מדובר בקבוצת משקיעים, שבראשה עומדים איש העסקים יאיר פיליפ ומנכ"ל הרשת, ניסים חסאן

קבוצת המשביר לצרכן של רמי שביט דיווחה היום, כי השלימה את מכירת רשת הסופרמרקטים שלה, קוסט 365, לחברת אפיקי יונתן. מדובר בקבוצת משקיעים, שבראשה עומדים איש העסקים יאיר פיליפ ומנכ"ל הרשת, ניסים חסאן. בכך חיסלה קבוצת המשביר את פעילות הסופרמרקטים, שאליה נכנסה לפני שנתיים בלבד והסבה לה הפסד של כ-35 מיליון שקל.

במסגרת העסקה תשלם אפיקי יונתן למשביר כ-25 מיליון שקל, בתמורה לרכישת פעילות קוסט 365, הכוללת שלושה סניפים, הפועלים בפתח תקווה, בעפולה ובכפר סבא, וכן סניפים שעתידים להיפתח בין היתר בתל אביב ובגבעת שמואל. בסך הכל מדובר ב-3 סניפים פעילים ועוד 8 סניפים מתוכננים. לפי ההסכם, המשקיעים יזרימו 15 מיליון שקל לתוך קוסט 365 לטובת מימון הפעילות, וכן יעמידו ערבות בנקאית של 2.5 מיליון שקל.

כתוצאה מחיסול הפעילות תרשום קבוצת המשבר הפסד של 10 מיליון שקל, שיביא את הפסדיה הכוללים מפעילות זו לכ-35 מיליון שקל כאמור.

קוסט 365 סבלה ממחזור מכירות נמוך ומהפסדים כבדים, ולא התקרבה ליעדיה. הסניף הראשון של רשת הסופרמרקטים נחנך בעפולה בנובמבר 2012, אך בפועל הרשת כולה סבלה ממחזור מכירות נמוך במיוחד. הסניף שהפעילה בכרמיאל נמכר לרמי לוי תמורת 8 מיליון שקל, ולאחר ניסיונות כושלים של הקבוצה למכור את פעילות הסניפים, התגבש ההסכם עם קבוצת המשקיעים שבראשות חסאן.