צחי פישביין: "ערן זהבי צריך ללמוד ממסי איך להתנהג"

בפאנל במכללת ספיר שעסק באלימות בספורט, אמר יו"ר הטוטו: "יש לשחקן השפעה ועוצמה גדולה על הצופים. הוא דוגמא ומופת ועל כן צריך להתנהג בהתאם"

צחי פישביין יו"ר הטוטו / צילום: מינהלת הליגה
צחי פישביין יו"ר הטוטו / צילום: מינהלת הליגה

צחי פישביין, יו"ר הטוטו, ואורן חסון, מנכ"ל מינהלת הליגה בכדורגל, לקחו היום (ד') חלק בפאנל שעסק באלימות בספורט, במסגרת כנס שדרות לחברה וידידות שנערך במכללת ספיר.

בהתייחסו לתקריות האלימות בדרבי התל אביבי, אמר פישביין: "ערן זהבי צריך ללמוד מליונל מסי איך להתנהג. יש קוד אתי שמצופה משחקנים, בעלים ומאמני קבוצות כסמל לאוהדים. יחד עם זאת אנו עוסקים בענף ספורט מלא אמוציות".

פישביין התייחס גם להחלטת בית הדין העליון של ההתאחדות לגבי עונשיהן של הפועל ומכבי ת"א. "עונשים קולקטיביים לא משיגים שום דבר. אנשים טובים באים לאצטדיון עם הילדים שלהם והם נענשים על לא עוול בכפם".

במסגרת המושב הציג חסון את התכניות להגברת האבטחה בעונה הבאה, ואמר כי "בעונה הבאה כבר יהיו מערכות שליטה באיצטדיונים כמו מצלמות שיזהו את המתפרעים עד רמת צבע העיניים ויוכלו להענישם על התפרעות. אין ספק שמדובר על מארג שלם של שינויים שדרושים במגרש הכדורגל למיגור האלימות, כמו מתן שם ות"ז בעת קניית כרטיס למשחק, מערכת בקרה אלקטרונית ומצלמות מתקדמות. אנחנו בתהליך שייקח כמה חודשים".

בהמשך לדבריו של חסון נשאל יו"ר הטוטו פישביין כיצד מצופה מקבוצות כדורגל לשלם גם על האבטחה במשחקים וענה: "זו לא אחריות הטוטו, יש לקבוצה אחריות לניהול הביזנס שלה, שחלק מזה - הוצאות אבטחה. עם זאת, אם יש משחק טעון כמו בסכנין, המשטרה צריכה לקחת אחריות. פן נוסף שהמינהלת צריכה ליישם הוא הסטנדרטים של התנהגות שחקנים - שחקן שעושה או לא עושה 'פיו פיו' זה בתחומם. יש לשחקן השפעה ועוצמה גדולה על הצופים, כמו רב בבית הכנסת. הוא דוגמא ומופת ועל כן צריך להתנהג בהתאם".