ההנפקה של שפיר תושלם לפי שווי של 1.69 מיליארד שקל

מכיוון שהמוסדיים "ישבו על הגדר", ירד שווי החברה בהנפקה, ולאחר הורדת השווי נכנסו המשקיעים, מה שמבטיח השלמת הגיוס

זרקור זכוכית מגדלת דוחות דו"חות עונת הדוחות שוק ההון / צלם: thinkstock
זרקור זכוכית מגדלת דוחות דו"חות עונת הדוחות שוק ההון / צלם: thinkstock

ההנפקה הראשונית של שפיר הנדסה תושלם, לאחר שהשווי ירד פעם נוספת, ל-1.69 מיליארד שקל לפני הכסף, כך על פי הערכות, והחברה תגייס כ-420 מיליון שקל. אתמול התכוונה החברה לגייס עד 460 מיליון שקל לפי שווי של 1.85 מיליארד שקל (לפני הכסף).

מכיוון שהמוסדיים "ישבו על הגדר", ירד שווי החברה בהנפקה, ולאחר הורדת השווי נכנסו המשקיעים, מה שמבטיח השלמת הגיוס.

החתמים בהנפקה הם פועלים אי.בי.אי, לאומי פרטנרס, איפקס ואקסלנס.

אתמול, כאמור, פרסמה ענקית התשתיות והבנייה שבשליטת ארבעת האחים לבית שפירא טיוטת תשקיף נוספת, ממנה עולה כי היא מבקשת לגייס עד 460 מיליון שקל. שווי המינימום לחברה בהנפקה עמד אז על כ-1.85 מיליארד שקל (לפני הכסף).

ככל הנראה, הכסף שיגויס נועד לשמש את החברה כהון עצמי בפרויקטים חדשים אליהם היא מתכוונת להיכנס, ובהם הקמת הקטע הצפוני בכביש 6, הקמת נמל בסמוך לחיפה ועוד. שיקול נוסף העומד מאחורי ההחלטה לצאת להנפקת מניות הוא הסדרת ההחזקות בני משפחת שפירא שהם כאמור בעלי החברה.

שפיר צירפה לטיוטת התשקיף את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, אותו סיכמה עם רווח נקי של 107 מיליון שקל, לעומת הפסד של 45 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מחצית מהרווח הרבעוני - כ-55 מיליון שקל - היא חשבונאית ונובעת מהפסקת איחוד תוצאות פעילות תשתיות ברומניה (שפיר מבנים), שנקלעה לקשיים, נכנסה להקפאת הליכים והשליטה בה הועברה למנהל מיוחד. יתרת הרווח מקורה בפעילות השוטפת