המינוי למנכ"ל אליהו ביטוח: שריג לשימוע אצל סלינגר

שריג, שהגיע עם עורך דינו, הציג בפני המפקחת על הביטוח ושוק ההון באוצר את טיעוניו מדוע יש לאשר את מינויו לתפקיד, כשהוא מתבסס על נימוקים משפטיים ■ סלינגר עדיין לא השיבה באופן רשמי

עודד שריג / צלם: תמר מצפי
עודד שריג / צלם: תמר מצפי

סוגיית מינויו של פרופ' עודד שריג לקראת נקודת הכרעה. ל"גלובס" נודע כי ביום שלישי האחרון זומן שריג אל המפקחת על הביטוח ושוק ההון באוצר, דורית סלינגר, לצורך שימוע. הרקע הוא בקשתו של שלמה אליהו למנות את שריג לתפקיד מנכ"ל אליהו ביטוח, בעלת השליטה בקבוצת הביטוח מגדל.

שריג, שהגיע עם עורך דינו, הציג בפני סלינגר את טיעוניו מדוע יש לאשר את מינויו לתפקיד, כשהוא מתבסס על נימוקים משפטיים. סלינגר עדיין לא השיבה באופן רשמי.

סוגיית מינוי שריג עלתה לראשונה לכותרות לפני כמה חודשים, כאשר ענת לוין הודיעה כי לאחר פחות משנה היא מבקשת לעזוב את תפקידה כמנכ"ל מגדל אחזקות ויו"ר החברה הבת מגדל ביטוח, על רקע חילוקי דעות עם אליהו.

ביקורת ציבורית חריפה

זמן קצר לאחר מכן פורסמו הערכות לפיהן אליהו מבקש למנות את פרופ' שריג לתפקיד בכיר בקבוצה. כוונה זו הביאה לביקורת ציבורית חריפה, מאחר ששריג כיהן כמפקח על הביטוח במשרד האוצר, והוא זה שהעניק לאליהו את היתר השליטה בחברת מגדל, אותה רכש. גם באוצר הביעו התנגדות חריפה למינוי.

בסופו של דבר, החליט אליהו למנות ליו"ר מגדל ביטוח את עמוס ספיר, שבעצמו היה צמוד לאורך שנים ארוכות לסלינגר, כאשר כיהן כיו"ר חברת הדירוג S&P מעלות, שבה שימשה סלינגר כמנכ"לית. במקביל הגיש אליהו בקשה לאוצר למנות את שריג כמנכ"ל אליהו ביטוח, החברה באמצעותה הוא מחזיק כאמור בשליטה בקבוצת מגדל.

באחרונה התבטא אליהו בנושא זה, והכחיש כי רצה למנות את שריג לתפקיד בקבוצת מגדל: "כל מה שנכתב לא היה נכון לצערי הרב", אמר. "שריג אף פעם לא היה מועמד למגדל, ולא עבר אישור או התבקש לאישור במגדל. התפקיד המדובר בעניינו הוא מנכ"ל חברת אליהו ביטוח. הגשנו בקשה לאוצר וזה מטופל כרגע".

על אף שאליהו מאמין ששריג יקבל את האישור, גורמים באוצר טוענים כי מינויו למנכ"ל אליהו ביטוח הוא בעייתי. בהנחה שהמינוי לא יאושר, עולה השאלה האם אליהו יוותר. בעבר פורסמו הערכות כי אם האוצר יעמוד בסירובו, עשוי אליהו לפנות בסוגיה לבית המשפט.