תסיסה במפלגת העבודה על רקע האיחוד האפשרי עם לבני

ח"כים מהעבודה חוששים כי ידחקו למקומות לא ריאלים על רקע הכוונה לשריין מקומות לח"כים מהתנועה ■ על פי סקר שפורסם ב"גלובס" בסוף השבוע, חבירה של לבני להרצוג תעלה את הרשימה המאוחדת ל-24 מנדטים

ציפי לבני ובוז'י הרצוג / צילום: דוברות הכנסת
ציפי לבני ובוז'י הרצוג / צילום: דוברות הכנסת

תסיסה במפלגת העבודה על רקע האפשרות של איחוד רשימות עם מפלגת התנועה: במפלגת העבודה גובר החשש שלנוכח כוונתו של יו"ר המפלגה, ח"כ בוז'י הרצוג לאחד רשימות עם התנועה של ציפי לבני ולשריין עבורה ועבור שני חברי כנסת נוספים משורותיה מקומות ברשימה, ידחקו למקומות לא ריאליים חברי הכנסת המכהנים.

ביממה האחרונה גברו הדיווחים כי הרצוג ולבני קרובים לסיכום על פיו יו"ר התנועה תשמש מספר 2 במפלגת העבודה, וכעת מתלבטים השניים כמה מקומות נוספים לשריין לאנשיה של לבני, ובהם עמיר פרץ, מאיר שטרית ועמרם מצנע, ברשימה כולה, ובכל עשיריה בפרט. במקביל, מקיים גם ח"כ שאול מופז מגעים עם העבודה על מנת להשתבץ ברשימה ולשמש הדמות הביטחונית, דבר שיצמצם את המקום לחברי העבודה ברשימה.

בקרב חברי הכנסת הגברים של העבודה מקנן חשש נוסף כי בנוסף לשיריונים לחברי התנועה וקדימה, הם ידחקו למקומות לא ריאליים אף יותר לנוכח כוונתו של הרצוג להגדיל את הייצוג הנשי ברשימה ולשריין עבורן מקומות נוספים.

מנגד, יש גם חברי כנסת הסבורים שאיחוד הרשימות יציל את המפלגה ויעלה את מספר המנדטים שתגרוף בסקרים. ח"כ מיכל בירן אמרה היום כי "הצטרפות של לבני לריצה משותפת עם העבודה, הכוללת את השיריונים שיהיו ברשימה, הם חובה מוסרית. זו הדרך היחידה לשלוח את נתניהו הביתה", אמרה בירן. "אנחנו לא נהיה האלטרנטיבה של השמאל-מרכז אם לא נגדיל את הרשימה, בקושי נגיע ל- 13 מנדטים, זה הצ'אנס להציב אלטרנטיבה אמיתית", הוסיפה.

אחת הסיבות לעיכובים בהשלמת מהלך איחוד הרשימות הוא העובדה שהכנסת עדיין לא הצביעה סופית על פיזורה. ההצבעה צפוייה להתחיל מחר בשעה 16:00 ולאחריה תאשר מליאת הכנסת חקיקה שאינה שנוייה במחלוקת על מנת "לנקות שולחן".

על פי סקר שפורסם ב"גלובס" בסוף השבוע, חבירה של לבני להרצוג תעלה את הרשימה המאוחדת ל-24 מנדטים. בעקבות הסקר, שהעלה את מפלס החרדה בלשכת ראש הממשלה ממהלך הקדמת הבחירות, נעשו במהלך הימים האחרונים ניסיונות לדחות את הבחירות ולהקים ממשלה חלופית. לאחר שיו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הצהיר כי הוא עומד על התנגדותו לצרף את החרדים לממשלה, ובמקביל הצהירו החרדים כי אין להם כל כוונה לחבור להקמת ממשלה לפני הבחירות, נראה כי כשלו סופית המאמצים והכנסת ה-19 תתפזר מחר.