הוויכוח החריף שבכל ענף עורכי הדין מדברים עליו היום

עו"ד אלי זהר, אמש בוועידת ישראל לעסקים: "מעשיו של עו"ד עפר ברטל שהובילו לחקירת נבות תל-צור בחשד לפלילים - שחורים משחור" ■ זהר ניגח את סנגורה של זקן על ש"הפיל" את תל-צור, וברטל התגונן: "נבות הוא חבר שלי, אבל המצפון המקצועי שלי חייב אותי לתמוך בהסכם, שהיה נכון ללקוחה שלי"

עורך דין אלי זהר / צילום: תמר מצפי
עורך דין אלי זהר / צילום: תמר מצפי

עימות חריף בין עו"ד אלי זהר, המייצג את רה"מ לשעבר, אהוד אולמרט, לבין עו"ד עפר ברטל, סנגורה של שולה זקן. זאת, בנוגע לחתימת הסדר הטיעון עם זקן בתיק הולילנד ולחשדות לשיבוש הליכים נגד עו"ד נבות תל-צור, שייצג את אולמרט עד לאחרונה - חשדות שעלו מהקלטות שמסרה זקן לפרקליטות במסגרת הסדר הטיעון עמה.

בפאנל בנושא "פשיעה כלכלית, שחיתות והון שחור 'DUN'S 100'", שנערך אמש (ב') בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", הטיח זהר בברטל כי מעשיו הקשורים להסדר הטיעון שחתמה לקוחתו, זקן - הינם "שחורים משחור". זו הפעם הראשונה שהשניים מתייחסים ציבורית לדברים.

החשדות נגד תל-צור עלו מהקלטות של שיחות עם אולמרט, שמסרה זקן לפרקליטות ושהובילו לחקירתו באזהרה של עו"ד תל-צור. תל-צור, שייצג עד לאחרונה את אולמרט יחד עם עוה"ד זהר ורועי בלכר, נחשד שבפגישות שערך לכאורה עם זקן, ניסה להניא אותה מחתימה על הסדר טיעון ואולי אף להשפיע על גרסתה. גם האפשרות שזקן "התייעצה" עם תל-צור אודות ענייניה המשפטיים נראית בעייתית לכאורה בשל העובדה שתל-צור ייצג את אולמרט בתיק, ולפיכך היה מצוי לכאורה בניגוד עניינים.

עו"ד ברטל היה עד לא מכבר חבר ותיק של עו"ד תל-צור ועמד בפני דילמה קשה כאשר נחשף לחומרים המפלילים לכאורה נגד חברו, במסגרת ההקלטות שמסרה לו זקן בטרם החתימה על הסדר עד המדינה עמה. למרות זאת, המליץ ברטל לזקן לחתום על ההסדר ולמסור את ההקלטות.

לשאלתו של כתב "גלובס", חן מענית, שהנחה את הפאנל, השיב ברטל: "אני הלכתי עם הדבר הזה בבטן מספר שבועות עד שנחתם ההסכם, הייתה דילמה אמיתית", שיתף ברטל. "מדובר באדם שהוא חבר שלי (תל-צור - ג'מ'), הוא נתן לי את התיקים הראשונים שקיבלתי בתחילת הקריירה שלי ונתן לי הזדמנות. ידעתי שהעברת הקלטות תיצור בעיות עבור נבות, אבל המצפון המקצועי שלי חייב אותי לתמוך בחתימה על ההסכם, משום שזה מה שהיה נכון ללקוחה שלי".

עו"ד זהר הגיב לדברים באיפוק מהול בזעם, כאשר כינה את מעשיו של ברטל בקשר לתל-צור "שחורים משחור". "אני לא הייתי נוהג ככה", הוסיף זהר. "אני חושב שכשיתבררו הדברים יגלו שכל מה שעובר על נבות בימים הללו לא צריך לעבור עליו כלל. פיני (עו"ד פיני רובין - ג'מ') הציע שלא אדבר על זה ולכן לא ארחיב על הנושא". בהמשך הביע זהר את התחושות הקשות שהוא חש כלפי עדי מדינה בכלל, וכלפי שולה זקן בפרט. "מדובר באנשים מגעילים", אמר זהר והמאמץ שעשה כדי שלא להוסיף עוד דברים היה ניכר.

עו"ד ברטל יצא להגנת לקוחתו וחזר על הטענה לפיה זקן יכולה הייתה לחתום על הסדר עד מדינה עוד בשלבים הראשונים של פרשות אולמרט השונות, אך בחרה שלא לעשות זאת מתוך הנאמנות לרה"מ לשעבר. "שולה הייתה יכולה לקבל מן הפרקליטות את כל העולם וחצי", טען ברטל. יצוין כי במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם זקן, בסופו של דבר, מסרה ראש לשכתו לשעבר של אולמרט את הקלטות שיחותיה עם רה"מ לשעבר ואת יומניה ובתמורה נדונה רק ל-11 חודשי מאסר בתיק הולילנד.