הדולר התחזק קלות מול השקל: היציג נקבע על 3.948 שקלים

הדולר התחזק בכ-0.1% מול השקל ■ סוחרים בשוק העולמי מדווחים לרויטרס כי מאחורי נפילת הדולר אמש עומדים משקיעים רבים שסגרו פוזיציות על הדולר ומימשו רווחים אחרי הראלי האחרון ■ הערכות: הדולר לא יפרוץ החודש את ה-4 שקלים

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

הדולר מתייצב היום (ד') לאחר הנפילה של אתמול. היציג התחזק בכ-0.1% ונקבע על 3.948 שקלים. האירו התחזק מול השקל בכ-0.3% לרמה של 4.888 שקלים.

בנק ישראל הודיע אתמול כי בשנה הבאה ימשיך עם רכישות הדולרים במטרה לקזז את השפעת הגז הטבעי על מאזן התשלומים בישראל. לאחר תוכנית רכישות של 3.5 מיליארד ב-2014 הבנק ישראל ירכוש בהיקף 3.1 מיליארד דולר גם ב-2015. כדי להשלים את היקף הרכישות ל-2014 הבנק צריך לרכוש עוד 450 מיליון דולר עד סוף החודש הנוכחי.

בשוק המט"ח העולמי נחלש אמש הדולר מול המטבעות המובילים, כאשר בסוכנות הידיעות רויטרס מציינים כי סוחרים רבים העדיפו לסגור פוזיציות לונג כדי לממש רווחים אחרי הראלי האחרון.

"כל מי שקנה את הדולר אחרי נתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב ביום שישי ואחרי מסיבת העיתונאים של נגיד הבנק המרכזי האירופי ביום חמישי קיבל מקלחת קרה", אמר אסטרטג מט"ח ב-National Australia Bank.

סוחר אחר מ-State Street אמר לרויטרס: "הנפילה אמש של הדולר מול הין היפני בכמעט 3% הייתה הלם מוחלט והוכיחה שוב עד כמה השוק הזה יכול להיות מפחיד כשפוזיציות נסגרות לפתע".

אתמול נפל הדולר ב-1.1% לאחר שנכשל לפרוץ את הרף הפסיכולוגי של 4 השקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מעריכים כי הרמה הזו לא תיפרץ החודש.

"הכישלון בתחילת השבוע לפרוץ את רמת המפתח של 4 שקלים נתן את האות לגל של מימושים שהסיגו את הצמד דולר-שקל בחדות לאחור", טוענים ב-FXCM ישראל. "כעת ניתן להגדיר טווח מחיר בין 3.94 ל-4 שקלים. מצד אחד, ירידה מתחת ל-3.94 שקלים תהווה תמריץ לעוד סוחרים לממש רווחים וייתכן שנראה את התרחבות התיקון כלפי מטה. מצד שני, הסבירות כי השוק יצליח לפרוץ את 4 שקלים לפני תום השנה אינה גבוהה".

מפריקו נמסר כי "בזירה המקומית התחזקות הדולר נבלמה בקרבת הרמה הפסיכולוגית של 4 שקלים והוא שב ונחלש כצפוי לעבר רמת התמיכה הראשונה שבקרבת 3.92 שקלים. גורמי הפיחות ובראשם פערי הריביות השלילי שבין השקל לדולר והביקוש להשקיע בשוקי ההון הגלובליים נותרו תקפים ותומכים בתנועה של תיקון שערים מוגבל.

"להערכתנו תיקון השערים צפוי למצוא רוכשים ברמות 3.88-3.92 שקלים ו-3.82-3.84 שקלים. בראיה קדימה אנו מעריכים כי הדולר ישוב וייחלש אל מול השקל אל עבר רמות שפל".