"מגעים בין ליברמן, לפיד וכחלון להקמת גוש"

שר הרווחה לשעבר מאיר כהן: "הגוש והחיבור בין יש עתיד לליברמן וכחלון יעשה טוב לישראל"

מאיר כהן שר הרווחה/ צילום: רויטרס
מאיר כהן שר הרווחה/ צילום: רויטרס

שר הרווחה לשעבר מאיר כהן חשף הבוקר (ה') כי מתקיימים מגעים בין מפלגתו, יש עתיד, לבין יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון.

"החיבור בין יש עתיד לבין ליברמן וכחלון יעשה טוב לישראל", אמר בכנס איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל שנערך בירושלים, אך לא פירט דבר מעבר לכך בנוגע לאופיו של אותו חיבור.

כהן הוסיף כי התקיימו מגעים בין יו"ר יש עתיד, שר האוצר לשעבר יאיר לפיד, לבין ראשת התנועה ציפי לבני, בנוגע לאיחוד רשימות, אך לטענתו המהלך לא צלח בשל דרישתה של לבני לרוטציה בראשות הממשלה. השר לשעבר התייחס גם להודעה אמש של הרצוג ולבני על ריצה משותפת שלהם בבחירות, ואמר: "האיחוד של אתמול מבהיר כי מצד אחד יש גוש ימני קיצוני שנמשך על ידי בנט, מצד שני שמאל ובמרכז יש אותנו".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על מגעים כאלה. ישראל ביתנו תרוץ לבד בבחירות הקרובות". גם כחלון הכחיש את הדברים ואמר: "אין מגעים לאיחוד". הוא הוסיף ועדכן כי הבוקר רשמו נציגי מפלגתו, "כולנו", את המפלגה החדשה ואת המייסדים שלה.

אתמול קיימו הרצוג ולבני מסיבת עיתונאים בבית המועצה לישראל יפה, והודיעו על ריצה משותפת בבחירות. השניים הסכימו כי אם הרשימה ברשותם תרכיב את הממשלה, תהיה ביניהם רוטציה בראשות הממשלה. נוסף על כך, הרצוג הבטיח ללבני עוד שניים או שלושה מקומות משוריינים בשתי העשיריות הראשונות ברשימה.