סקר חדשות 2: גוש נתניהו-בנט מביס את האיחוד בשמאל

יממה לאחר האיחוד בשמאל, מעלה סקר מכון "מדגם" שבמקרה של איחוד בין הליכוד לבית היהודי, זוכים נתניהו ובנט ב-33 מנדטים, לעומת 25 לרשימה המשותפת של העבודה והתנועה

נפתלי בנט / צילום: ארן דולב
נפתלי בנט / צילום: ארן דולב

יממה לאחר האיחוד בשמאל וההסכמה על רוטציה בראשות הממשלה בין הרצוג ללבני, המחנה הציוני והליכוד נושפים זה בעורפו של זה: מנתוני הסקר שערכו ד"ר מינה צמח ומנו גבע ממכון "מדגם" לחדשות 2 עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, הייתה זוכה הרשימה המשותפת של העבודה והתנועה ל-24 מנדטים, ואילו הליכוד כמעט בשוויון עם הגוש החדש, עם 23 מנדטים על פי הסקר.

המפלגה השלישית בגודלה על פי הסקר היא הבית היהודי בראשות בנט, שמגדילה את כוחה מ-12 ל-15 מנדטים. מפלגתו החדשה של משה כחלון, "כולנו", שאמש חשפנו לראשונה את שמה, זוכה בסקר הזה לנתון חד ספרתי של 9 מנדטים - בדומה למספר המנדטים לו זוכה ש"ס, שטרם ברור אם תתפצל בעקבות המחלוקות בין היו"ר דרעי לח"כ אלי ישי.

מפלגתו של שר האוצר לשעבר לפיד מצטמקת דרמטית - וזוכה ל-8 מנדטים, מספר המנדטים בו זוכה גם שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. גם יהדות התורה מקבלת בסקר 8 מנדטים.

מרצ בראשות ח"כ זהבה גלאון נחלשת בסקר ויורדת ל-5 מנדטים. המפלגות הערביות שומרות על כוחן: חד"ש זוכה ב-5 מנדטים ואילו רע"מ-תע"ל ובל"ד יחדיו ל-6 מנדטים. קדימה לא עוברת בסקר את אחוז החסימה.

איחוד של נתניהו ובנט יכריע את הבחירות

שאלה נוספת שהוצגה לנשאלים בסקר היא למי יצביעו במידה ומפלגות הליכוד והבית היהודי ירוצו ברשימה משותפת לכנסת ה-20. במקרה כזה, התוצאות הן חד משמעיות: מפלגה מאוחדת של נתניהו ובנט תזכה ב-33 מנדטים, בעוד המחנה הציוני של הרצוג ולבני זוכה ב-25 מושבים בכנסת.

על פי הסקר הזה, 3 מפלגות זוכות ב-10 מנדטים: "כולנו" של כחלון, ישראל ביתנו של ליברמן וש"ס בראשות דרעי. גם במקרה של איחוד בימין, יש עתיד ויהדות התורה יסתפקו ב-8 מנדטים ומרצ של גלאון תיחלש ותזכה ב-5 בלבד.

ואת מי מעדיף הציבור לראות כראש הממשלה הבא לאחר שנודע הסכם הרוטציה בין הרצוג ולבני? 40% השיבו כי היו רוצים לראות את נתניהו בתפקיד שוב, 32% השיבו כי היו מעוניינים בכהונה המשותפת של יו"ר מפלגת העבודה ויו"ר התנועה - שנתיים כל אחד בלשכת רה"מ. 23% השיבו "אף אחד" ו-5% סירבו להשיב.