לפיד: "החבורה בראשות נתניהו הרסה את הכלכלה"

"נתניהו חיפש מישהו להפיל עליו את התיק כדי לתקן את כל מה שהם הרסו" ■ לפיד ברך את לבני שבחרה להצטרף להרצוג ולא אליו, ורמז כי עוד צפויים שינויים: "אנחנו מדברים כל הזמן עם מי שנמצא במרכז ושסדר היום שלו תואם את שלנו"

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר לשעבר ויו"ר מפלגת "יש עתיד" תקף היום (שבת) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, באומרו בארוע "שבתרבות" בנס ציונה כי "החבורה הזו בראשות ראש ממשלת ישראל הרסה את הכלכלה הישראלית".

לפיד נשאל האם הוא מתחרט שלקח את תיק האוצר, והשיב כי "אני לא מצטער שלקחתי את תיק האוצר, כי רק כשאתה שר האוצר אתה יוכל להיכנס לחדר עם אנשי האוצר ולא לצאת ממנו עד שיש תוכנית כמו שהעברנו לניצולי השואה במילארד שקלים.

"החבורה הזו בראשות ראש ממשלת ישראל הרסה את הכלכלה הישראלית ואז באה וחיפשה מישהו להפיל עליו את התיק כדי לתקן את כל מה שהם הרסו. ידענו את זה. אבל אני אדם אחראי ואני הלכתי לבחירות תחת הכותרת שאנחנו לוקחים אחריות ולכן לקחתי את תיק האוצר. אז איבדנו שנה שבה שיקמנו את הכלכלה הישראלית ואחרי שנה באנו עם תוכניות שכל כולן עזרה למעמד הביניים והאוכלוסיות החלשות וגם את זה הם הרסו".

לדברי לפיד, "נתניהו הלך לבחירות כי פחד להעביר את התקציב הכי חברתי שהיה כאן שנים ואת תוכנית הדיור שהגשנו ולתת לנו את הקרדיט. שתי התוכניות הללו הפכו עכשיו לתוכנית העבודה שלנו, מיד אחרי הבחירות אנחנו יכולים להתחיל לעבוד ולהוציא לפועל את התוכניות שלנו להורדת מחירי הדיור, הורדת יוקר המחיה ואת התקציב החברתי. הכל מוכן."

לפיד ברך את ציפי לבני על חבירתה ליצחק הרצוג ואמר כי "ציפי ואני דיברנו. לבני בחרה להצטרף לגוש השמאל. זו זכותה וכמובן שזה לא דבר רע, זה דבר טוב. אנחנו צריכים אנשים שאכפת להם בפוליטיקה.

"יקרו עוד דברים רבים במערכת הפוליטית, כולם מדברים עם כולם אבל בעיקר יש שמועות לא נכונות. אנחנו מדברים כל הזמן עם מי שנמצא במרכז ושסדר היום שלו תואם את שלנו".