מניית היום: מזנקת בכ-18% לאחר פרסום ממצאי קידוחים

בסך הכל איתרה שפע ימים במסגרת שלב ב' של תכנית הקידוחים כ-168.51 קראט של ממצאים מסוג קורונדום, ספיר, רובי ומויאסנייט נדיר

יהלומים טבעת יהלום תכשיט / צילום: פוטוס טו גו
יהלומים טבעת יהלום תכשיט / צילום: פוטוס טו גו

חברת שפע ימים פרסמה הבוקר (א'), את ממצאי שלב ב' של תכנית הקידוחים שביצעה בתא שטח שטרם נבדק עד כה, בגודל 90 דונם באפיק נחל הקישון, במסגרתה ביצעה החברה 97 "קידוחי סקר" בהם אותרה כמות משמעותית של שכבת המטרה (GRAVEL) בהן אפשר ומצויות "מלכודות" המהוות פוטנציאל להימצאות מרבצי אבנים יקרות ונאספו כ-340 טון קרקע משכבות המטרה.

בהודעה ששיגרה הבוקר החברה לבורסה ולרשות ניירות ערך היא קובעת כי הקידוחים שביצעה במסגרת שלב ב' של תכנית הקידוחים, השיגו את מטרתן העיקרית והיא איתור שכבות הקרקע הרלוונטיות וכי בבדיקת החומר שנאסף מהקידוחים אותרו סה"כ כ- 168.51 קראט של ממצאים מסוג קורנדום, ספיר, רובי ומויאסנייט.

החברה מציינת כי בשני מוקדים ספציפיים שבאזור, נמצאו שיעורי ריכוזיות גבוהים של ממצאים שנעו בין 1.09 ועד- 4.16 קראט לטון בקידוחים ספציפיים. בחלק אחר מהקידוחים שיעורי הריכוזיות של הממצאים נעו בין 0.15 ל- 1.00 קראט לטון. החברה מדגישה כי בכל אחד מ-97 הקידוחים אותרו ממצאים.

לאור הממצאים, נערכת שפע ימים במסגרת תוכנית העבודה המתוכננת לפתוח מספר תעלות (והוצאת מאות טונות של חומר מכל תעלה בשונה מטונות בודדות מקידוח) במקומות שבהם כבר בוצעו קידוחי סקר ונמצאה ריכוזיות גבוהה של ממצאים, במטרה לאתר כמויות משמעותיות של אבני חן שיצביעו על התכנות לקיומם של מרבצים. בנוסף לכך, מתכננת החברה לבצע קידוחי סקר נוספים בתא השטח הנמצא בין שטחי שלב א' ושלב ב' של תוכנית הקידוחים. הקידוחים ימוקמו לפי סמיכותם ל"מלכודות" ולפי קירבתם למקומות שבהם אותרה ריכוזיות גבוהה של ממצאים.

מטרת קידוחי הסקר הינה איתור שכבות מטרה (GRAVEL) בתת הקרקע, בהן אפשר ומצויות "מלכודות" המהוות פוטנציאל להימצאות מרבצי אבנים יקרות. שני הפרמטרים העיקריים הנבחנים באמצעות קידוחי הסקר הינם עובי שכבות המטרה (ככל שהשכבה עבה יותר ההסתברות למציאת ממצאים היא גבוהה יותר - אך אינה וודאית) והעומק בו נמצאות שכבות המטרה מתחת לפני השטח (ככל שהשכבה גבוהה יותר, כך יקל להגיע אליה).

החברה מדגישה בהודעתה, כי רק הוצאת כמויות משמעותיות יותר של חומר באמצעות פתיחת תעלות תאפשר לחברה לבחון האם ישנן כמויות של אבנים יקרות שיכולות להצביע על קיומו של מרבץ ואם לאו.