מפלגת העבודה: טרכטנברג ישוריין, נכדתו של רבין תתמודד

קרבות בעבודה: לאנשי המפלגה יש רק 7 מקומות ריאלים בעקבות האיחוד

מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר
מנואל טרכטנברג / צילום: איל יצהר

ועידת מפלגת העבודה תתכנס הערב לאשר את הסכם איחוד המפלגות עם "התנועה" בראשות ציפי לבני. על פי ההסכם, יכהנו יו"ר העבודה יצחק הרצוג ולבני כראשי ממשלה ברוטציה אם תרכיב הרשימה המשותפת את הממשלה הבאה.

על פי הסכם האיחוד, לבני תוכל לשבץ ברשימה המאוחדת חמישה חברים מטעמה עד המקום ה-25, אחד מהם בעשירייה הראשונה, שככל הנראה יהיה זה השר לשעבר עמיר פרץ, ח"כ נוסף בעשירייה השנייה אותו מייעדת לבני לעמרם מצנע ועוד שלושה מקומות בעשירייה השלישית.

בין השמות המוזכרים לקבל שיריון מטעם התנועה ברשימה המשותפת הוזכרו עמרם מצנע, אלעזר שטרן, יואל חסון, וגם שמו של פרופ' מנואל טרכטנברג, עימו מתקיימים מגעים מתקדמים ביממה האחרונה. אפשרות נוספת היא לשריין את אחד המקומות עבור עמוס ידלין שהמעוניין למצוא את מקומו ברשימה אולם אין בכוונתו להתמודד על מקום בה.

לנוכח הסקרים המנבאים למפלגה המאוחדת עליה דרמטית במספר המנדטים, קלושים הסיכויים כי איחוד הרשימות לא יאושר הערב, אולם הדבר צפוי לגרור את חברי העבודה למלחמות עקובות מדם על מקומם בפריימריז. שילובם של אנשי התנועה בעשירייה הראשונה, יחד עם שריון מסורתי לתפקיד המזכ"ל (ח"כ חיליק בר), ושריון לאישה, במקביל להערכות על פיהן יגיע איתן כבל למקום הראשון בפריימריז, צפויים להישאר לאנשי סיעת העבודה ולמועמדים ברשימה הארצית בסך הכל ארבעה מקומות פנויים בעשירייה הראשונה להיאבק עליהם, ועוד שלושה מקומות בסך הכל בעשיריה השנייה.

המקום ה-11 על פי הסכם האיחוד שמור לשיבוץ אישי של הרצוג. ככל הנראה למשבצת הזו ייכנס ח"כ שאול מופז או שהיא תנתן לטרכטנברג. אם ייכנס מופז לרשימה, ייכנס טרכטנברג לרשימה באמצעות מכסת השריונים של התנועה. לא ברור מה תהיה תגובתו של ח"כ אבישי ברוורמן עם יכנס טרכטנברג לרשימה שכן השניים יושבים על המשבצת הכלכלית. בנוסף, צפויים להתמודד בפריימריז מתמודדים חדשים ובהם נועה בן ארצי, נכדתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, אלדד יניב, איילת ורבין נחמיאס, איתן שוורץ, ועוד.