אלי ישי צפוי להודיע על הקמת מפלגתו החדשה - "מרן"

לא ברור מה יהיה הרכב רשימתו של ישי אולם חבר אחד כבר יש בה: ח"כ יוני שטבון שהודיע אמש על פרישתו מהבית היהודי ■ בהמשך אולי יחבור לגוף הפוליטי חדש גם יו"ר תקומה, שר הבינוי אורי אריאל

אלי ישי  / צלם: איל יצהר
אלי ישי / צלם: איל יצהר

יו"ר ש"ס לשעבר, ח"כ אלי ישי, נערך להקמת מפלגה חדשה: לאחר שכשלו המאמצים להביא להסכמות עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צפוי ישי להודיע הערב (ב') על הקמת מפלגה חדשה שתקרא ככל הנראה "מרן" או "ביחד".

לפי שעה לא ברור מה יהיה הרכב רשימתו של ישי אולם חבר אחד כבר יש בה: ח"כ יוני שטבון שהודיע אמש על פרישתו מהבית היהודי. בהמשך אולי יחבור לגוף הפוליטי חדש גם יו"ר תקומה, שר הבינוי אורי אריאל, שיחסיו עם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, עלו על שרטון וטרם ברור אם השניים יצליחו לגשר על המחלוקות.

כחלק מההיערכות להקמת המפלגה החדשה ניסה ישי לגייס את תמיכתם של רבנים ובהם הרב הליטאי אהרון שטיינמן, רב קרית ארבע דב ליאור, והרב שמואל טל מישיבת מפוני גוש קטיף.

אמש כינס דרעי מסיבת עיתונאים משותפת עם עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף. כשנשאל על המשבר עם ישי השיב כי הוא הציע לישי לשמש מספר 2, תפקיד שר "ועוד כמה דברים שלא אפרט". "אני ציפיתי כבר מזמן שהוא יירתם אתנו ביחד, ומשום מה זה לא קרה עד עכשיו. לא הצבתי לו שום תנאים, אלא ההיפך", אמר דרעי.

בר יוסף הצהירה במסיבת העיתונאים כי לא תתמודד ברשימה לכנסת. "זה לא סוד שבחודשים האחרונים פנו אלי מספר מפלגות והציעו לי לכהן מטעמן כחברת כנסת", אמרה. באחרונה נפוצו שמועות כי בר שלום צפויה להשתלב ברשימתו של משה כחלון. "שקלתי את העניין בכובד ראש וברצינות רבה. אני רוצה להודות לכל מי שפנה אלי ונתן בי אמון. בחרתי להישאר בבית הפוליטי שאבי זכר צדיק לברכה הקים לפני שלושים שנה ולהשפיע מבפנים. תנועת ש"ס היתה בבת עיניו", המשיכה בר שלום.

עם זאת, בר שלום לא תשולב ברשימת ש"ס לכנסת אלא תקים יחד עם רעייתו של דרעי, יפה, מועצת נשים. "החלטנו להקים את מועצת הנשים שאעמוד בראשה יחד עם הרבנית יפה דרעי שתעסוק העצמת נשים, לימודי אקדמיה ושילובן בעמדות ניהול בחברה. יכולתי לבחור בדרך הקלה להיות חברת כנסת בעוד כמה חודשים, יחד עם זאת זכרון אבא מכתיב לי דרך אחרת שהיא דאגה לכלל ישראל מתוך הבית. זה הבית שלי. יפה ואני נעמוד בקשר שותף בראש התנועה למען העצמת נשים ולקידומן לעמדות מפתח. אני מצפה שכל מי שמפעל החיים של אבא", סיפרה בר שלום.