ח"כ אלי ישי הודיע הערב על הקמת מפלגה חדשה

ישי אמר כי בימים אלו מתקיים מו"מ עם שר הבינוי אורי אריאל ■ "בעזרת השם נהיה הפתעת הבחירות ונעבור את ה-10 מנדטים"

אלי ישי  / צלם: איל יצהר
אלי ישי / צלם: איל יצהר

ח"כ אלי ישי הודיע הערב על הקמת מפלגה חדשה: "אנחנו יוצאים לדרך חדשה ובעזרת השם נהיה הפתעת הבחירות ונעבור את ה-10 מנדטים", אמר ישי במסיבת עיתונאים שכינס הערב.

"יש לי כבוד גדול למועצת חכמי התורה, כל חיי בש"ס, כ-32 שנה, התייעצתי בכל דבר עם גדולי ישראל ובראשם מרן עליו השלום ואני מתכוון להמשיך להתייעץ עם גדולי ישראל", אמר ישי. "אני ממשיך את דרכו של מרן, אני הולך עם האמת שלי, בדרך שאני בטוח בה. נפנה לקהלים נוספים, נגדיל את הבית, נפנה לציבור גדול ורחב שרוצה בדרך החדשה הזו".

ישי אמר כי ההחלטה היא לא קלה. "היא התקבלה לאחר התייעצות עם גדולי ישראל לאחר שחשתי את ההתפרצות של נתחים גדולים בישראל וחלק גדול בעם, אלו הדברים שהכריעו אותי והביאו אותי לקבל את ההחלטה".

ישי סיפר כי בימים אלו מתקיים מו"מ עם שר הבינוי אורי אריאל. "אני מקווה שהמגעים יבשילו", אמר ישי. "אנחנו נדבר, נבחן, ננהל מו"מ ונקבל את ההחלטה הנכונה לעם ישראל".

אחרי שהודיע אמש על עזיבתו את הבית היהודי, הכריז הערב חבר הכנסת יוני שטבון על הצטרפותו למפלגה החדשה של ישי. "אחדות בין דתיים, חרדים ומסורתיים, דאגה לשכבות החלשות וחיזוק המורשת היהודית - זו הבשורה שלנו במפלגה החדשה בראשות חברי ח"כ אלי ישי. זו הבשורה שהעם משווע לה. זו הבשורה שבע"ה נוביל", אמר שטבון.

לדבריו, "הגיע הזמן להקמתה של תנועה שתאחד חרדים, דתיים ומסורתיים. שתביא את השכבות החלשות למרכז הבמה. שתרים בגאון את ערכי המורשת והמסורת היהודית. אני יותר ממאושר לחבור לחברי ח"כ אלי ישי בהקמה של המהלך הגדול הזה".

תנועת ש״ס מסרה בתגובה על החלטתו של ישי כי "ש"ס מצרה על בחירתו של אלי ישי לעזוב את תנועת ש״ס ולנטוש את דרכו ומורשתו של הרב עובדיה זכר צדיק לברכה, כנגד מועצת חכמי התורה. צר לנו כי יצרים אישיים ומניעים זרים הביאו את מר ישי למעשה זה. תנועת ש״ס יוצאת למערכת הבחירות מאוחדת ומלוכדת תחת הנהגתו של יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נמשיך לאחד את כלל הציבור בישראל תחת הדגלים החברתיים והיהודיים של תנועת ש״ס, תנועתו של מרן".