דני דנון על העוני בישראל: "בגלל לפיד הליכוד סטה מדרכו"

יו"ר מרכז הליכוד מאשים את לפיד, שכיהן כשר אוצר כשנה וחצי בלבד, במימדי העוני שצמחו למימדים אדירים

דני דנון / צלם: איל יצהר
דני דנון / צלם: איל יצהר

ח"כ דני דנון, יו"ר מרכז הליכוד, טוען שבגלל יאיר לפיד הליכוד סטה מדרכו ולכן העוני הגיע למימדים אדירים.

רגע לפני הפריימריז בליכוד העלה אמש דנון את הסטטוס הבא בפייסבוק: "העלייה המזעזעת בממדי העוני בישראל זועקת. 18.6% מהמשפחות בישראל חיות מתחת לקו העוני!!! השותפות בממשלה עם לפיד הייתה סטייה מדרך הליכוד וגרמה לנזקים עצומים לשכבות רבות בחברה. חוזרים ל-5 המ"מים של ז'בוטינסקי - מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא!".

דבריו של דנון, שנכתבו כאילו הוא לא השתייך למפלגת השלטון כבר שנים רבות, זכה לתגובות זועמות בפייסבוק. בין שלל התגובות לפוסט בלטה זו של יצחק ג'קי אדרי, תושב דימונה ופעיל חברתי: "ישראלי ח"כ וחוצפן... עוני לא מולד גנטית, תינוק לא נולד מרחם אמו עני. באבולוציה של החיים אין את ה-DNA שמאפיין עוני מולד. עוני זה תוצאה מצטברת של החלטות כלכליות-פוליטיות שגוזרות על אוכלוסיות שלמות לחיות בעוני. הכי קל ליפול לעוני, הכי קשה לצאת מעוני. כאן תפקידה של ממשלה אחראית לפעול למיגור העמקת העוני, ולא להסיר מעל עצמה כל אחריות.

"הליכוד בראשות נתניהו העמיקו את העוני, והחמירו את מצבם של עוד שליש מהעם שמאוים כלכלית ליפול למחשכי העוני גם כאשר הם עובדים!!! עוני זה פיגוע חברתי, עוני זה פיגוע פוליטי חברתי שנועד להנציח את העבדות המודרנית של עובדים וחוזרים עניים הביתה".