מניית היום: מזנקת בכ-9% עקב התקדמות בתוכנית הפיתוח

רדהיל הודיעה היום כי התקשרה בהסכם רישיון עם אוניברסיטת מינסוטה בארה"ב לרכישת הזכויות לטכנולוגיה מוגנת פטנט אשר נועדה לתמוך בפיתוח בדיקה דיאגנוסטית מסחרית לאיתור חיידק ה-MAP

הייטק ביומד סרטן / צילום:  Shutterstock
הייטק ביומד סרטן / צילום: Shutterstock

חברת הביומד הישראלית רדהיל , המתמקדת בתרופות בשלבי פיתוח קליניים מתקדמיםל טיפול במחלות דלקתיות ומחלות הקשורות לדרכי העיכול ובכלל זה סרטן בדרכי העיכול, הודיעה היום כי התקשרה בהסכם רישיון עם אוניברסיטת מינסוטה בארה"ב לרכישת הזכויות לטכנולוגיה מוגנת פטנט אשר נועדה לתמוך בפיתוח בדיקה דיאגנוסטית מסחרית לאיתור חיידק ה-MAP.

RHB-104, תרופת הדגל של רדהיל למחלת הקרוהן הנמצאת כעת בניסוי שלב III ראשון בארה"ב, קנדה וישראל, מבוססת על כמות הולכת וגדלה של עדויות התומכות בהשערה המדעית שמחלת הקרוהן נגרמת על-ידי זיהום של חיידק ה-MAP בחולים בעלי רגישות לחיידק. אין כיום שיטה תקפה ומסחרית לאבחון הימצאות החיידק בחולים הסובלים ממחלת הקרוהן וממחלות אחרות.

כחלק מתוכנית הפיתוח של תרופת RHB-104, רדהיל מפתחת, בשיתוף עם חברתQuest Diagnostics, בדיקה דיאגנוסטית לאיתור הימצאות של חיידק ה-MAP בדם. הפטנטים אשר נרכשו מאוניברסיטת מינסוטה מיועדים לתמוך בתוכנית הפיתוח של הבדיקה הדיאגנוסטית במסגרת ניסויים קליניים המתקיימים כעת וניסויים קליניים עתידיים. רדהיל תשלם לאוניברסיטת מינסוטה עבור הרשיון לטכנולוגיה תשלום ראשוני חד פעמי ותשלום אבן-דרך פוטנציאלי נוסף. פגישת טרום-הגשה (pre-submission meeting) עם ה-FDA, בנוגע לתוכנית הפיתוח עבור הבדיקה הדיאגנוסטית, נקבעה לינואר 2015.

גיא גולדברג, מנהל עסקים ראשי ברדהיל, אמר: "אנו מאמינים כי ההסכם עם אוניברסיטת מינסוטה יחזק את יכולות רדהיל לפתח בדיקה דיאגנוסטית לזיהוי חיידק ה MAP והינו עדות למחויבות העמוקה של רדהיל ל-RHB-104, תרופה פורצת דרך לטיפול במחלת הקרוהן. אין כיום בדיקה מקובלת הזמינה לרופאים על-מנת לחקור את הימצאות חיידק ה- MAP, דבר הפוגע ביכולתם להבין בצורה טובה יותר את תפקידו האפשרי של פתוגן זה במחלות שונות. ביחד עם Quest Diagnostics, בכוונתנו להפגש עם ה- FDA בינואר 2015 על מנת לדון במסלול הרגולטורי הנדרש לקבלת אישור שיווק עבור מוצר זה. היה ונצליח לפתח בדיקה דיאגנוסטית לאיתור חיידק ה- MAP שתהיה תקפה, פשוטה לשימוש ומדוייקת, לרופאים וחוקרים יהיו כלים טובים יותר להבין, וייתכן אף לטפל במחלות שהגורם להן אינו ידוע, ובפרט מחלות אוטואימוניות דלקתיות. בנוסף, אם היא תאושר לשיווק, לבדיקה זו פוטנציאל מסחרי משמעותי".

רדהיל, אגב, הודיעה אתמול על גיוס חולים ראשונים לניסוי שלב III עם תרופת RHB-102 לטיפול בגסטרואנטריטיס חריפה וגסטריטיס, דלקות של דרכי העיכול הגורמות לתסמינים הכוללים, בין היתר, בחילות והקאות.