לראשונה מאז "צוק איתן": חיל האוויר תקף בדרום הרצועה

חיל האוויר תקף הלילה יעדים של החמאס בתגובה לירי הרקטה לעבר המועצה האזורית אשכול

צוק איתן  הפצצות בלב עזה/ צילום: רויטרס
צוק איתן הפצצות בלב עזה/ צילום: רויטרס

תגובה ראשונה לירי הרקטה מאתמול (ו'): מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה שטחי אימונים של הזרוע הצבאית של ארגון חמאס באזור חאן יונס בדרום רצועת עזה. זאת בתגובה לירי הרקטה שנורתה אתמול למועצה האזורית אשכול. מדובר בתקיפה הראשונה של צה"ל בשטח הרצועה מאז סיום מבצע "צוק איתן". בתי החולים בעזה מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא היו נפגעים באירוע.

מדובר צה"ל נמסר כי היעדים שהותקפו הם תשתיות טרור השייכות לארגון חמאס בדרום הרצועה וזוהתה פגיעה מדויקת במטרה. על פי ההודעה, התקיפה מהווה תגובה לירי הרקטה לעבר שטח מדינת ישראל אתמול בשעות הצהריים. "צה"ל לא יאפשר כל ניסיון פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות", נכתב בהודעה.

מפגינים נגד ישראל

אתמול בשעות הערב, נפצעו חמישה תושבי עזה באורח קל מירי של כוחות צה"ל לאחר שהתקרבו לעבר הגדר: מאות פלסטינים - מרביתם תומכי חמאס - התכנסו בצפון רצועת עזה באזור ג'בליה והפגינו נגד ישראל. החיילים באזור זיהו כי המפגינים מתקרבים לעבר הגדר - וביצעו ירי הרחקה, שבמהלכו כיוונו לפלג גופם התחתון של המתפרעים. "זוהו פגיעות בחמישה פלסטינים, שנפצעו קל והתפנו מהמקום בכוחות עצמם", נמסר מדובר צה"ל. אין נפגעים לחיילי צה"ל בתקרית, אך המרחב טרם פונה.

בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דווח כי שישה פלסטינים נפצעו בתקרית, בעת שצעדו בסמוך לבית הקברות אל-שוהדה, הנמצא באזור החיץ הסמוך לגדר. מקורות רפואיים בעזה דיווחו כי הפצועים סבלו מפציעות בפלג הגוף התחתון, ומצבם לא הוגדר כחמור. הם פונו לבית החולים כמאל אדואן בעיר ג'בליה.

בשעות הצהריים נפצעו פלסטינים בעימות נוסף עם צה"ל, הפעם ביהודה ושומרון: תשעה פלסטינים נפצעו בעימות עם חיילי צה"ל בהפגנה האזור תורמוסיה בסמוך לרמאללה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", המפגינים ניסו להקים אנדרטה לבכיר הפלסטיני זיאד אבו עין, שמת לאחר עימות עם חיילים באותו אזור לפני כשבוע.