זעם בכנסת לאחר הזרמה בהולה של כספים להתנחלויות

12 מיליון שקל למרכז מבקרים באזור התעשיה ברקן הציתו מחלוקת בוועדת הכספים

אראל מרגלית / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
אראל מרגלית / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

העברת 12 מיליון שקל למרכז מבקרים באזור התעשיה ברקן מעבר לקו הירוק הצליחה לחמם היום את האווירה בוועדת הכספים של הכנסת.

במוקד ההחלטה ניצבת העברת כספים מרכז מבקרים באזור התעשייה ברקן, כאשר חברי כנסת מהאופוזיציה צעקו בדיון שאסור בתקופת בחירות להעביר כך כספים וטענו שמדובר במחטף ואתנן פוליטי.

למרות זאת, יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומיאנסקי אישר את ההעברה ואמר שאם היועץ המשפטי של הכנסת לא יאשר זאת - הכסף לא יועבר.

ח"כ אראל מרגלית (העבודה) פנה לאייל ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, בבקשה שיבטל את ההצבעה.

"ניסן הטעה את הוועדה", אמר מרגלית. "לא היה אישור של היועצים המשפטיים, ולכן ביקשתי לעצור את ההצבעה, זה מחטף, זה לא חוקי, ניסן הצביע בניגוד להוראות היועצת המשפטית ולכן פניתי מיידית ליועץ המשפטי של הנכסת שיעצור את ההעברה הזו. זה מחטף לאור יום, זו עבודה בעיניים, זה אתנן בחירות של סלומינסקי והחברים שלו מהבית היהודי כדי לזכות בפריימריז שלהם. ההצבעה הזו היא בלתי חוקית".

ההעברה הזו הייתה מדורגת במקום 169 בסדר יומה של ועדת הכספים היום, אבל הוקפצה לראש הדיון באופן בהול ומעורר תהיה. ואכן, היועץ המשפטי של הכנסת צפוי להורות לעצור את ההעברה עד להודעה חדשה בעקבות פנייתו של אראל, וקבע כי ההעברה לא חוקית. נציין כי בתקופת בחירות, כל נושא שמועלה לדיון בוועדה חייב לקבל את אישור ועדת ההסכמות, והנושא הזה לא קיבל אישור.

במקביל, ועדת הכספים אישרה היום העברת תוספת תקציב של 8 מיליון שקל מתקציב משרד הבינוי לטובת פעילותם השוטפת של הגרעינים המשימתיים הפזורים ברחבי הארץ. זאת לבקשת שר הבינוי אורי אריאל, שפועל מאז כניסתו לתפקיד להגדלת התקציבים עבור הגרעינים.

"בכך מבוצעת למעשה החלטת הממשלה אותה הגישו אריאל והשר סילבן שלום, אשר מכירה לראשונה באופן ממלכתי במפעל הגרעינים המשימתיים ונותנת להם תמיכה תקציבית משמעותית לטובת הפעילות החברתית ערכית שלהם בכל רחבי הארץ", לשון הודעת אריאל. "על פי החלטת הממשלה אותה הגישו השרים אריאל ושלום, מתוקצבים הגרעינים המשימתיים ב-60 מיליון שקל בשנתיים, 30 מיליון בכל שנה. בכך גדל פי עשרה התקציב שנותנים משרד הבינוי והמשרד לפיתוח הנגב והגליל לגרעינים. כאשר בעבר התקציב השנתי לגרעינים מטעם משרדים אלו עמד על 3 מיליון שקלים וכעת מדובר על תקציב שנתי של 30 מיליון שקל לטובת הפעילות. זאת בנוסף לתקציב השנתי המגיע ממשרד החינוך".