מינוי נמרוד ספיר: חיזוק האחיזה של נתניהו באוצר

מינוי עורך הדין בן ה-31 לראש מטה שר האוצר לא יפגע במינוי ישראל כץ למ"מ השר

מינוי ראש מטה שר האוצר, נמרוד ספיר, לא צפוי לפגוע במינוי ישראל כץ לתפקיד שר האוצר, כך מעריכים במערכת הפוליטית. ספיר, שנכנס הבוקר (א') לתפקידו, ישמש כחוליה המקשרת בין ראש הממשלה, המחזיק גם בתפקיד שר האוצר, לבין משרד האוצר. מינוי ספיר אינו מרמז על החלטת נתניהו שלא למנות שר אוצר עד לאחר הבחירות: נכון לעכשיו, הסיכום בין נתניהו לכץ בעינו עומד, ולאחר הפריימריז בליכוד ב-31 בדצמבר, צפוי נתניהו למנות את כץ לתפקיד ממלא מקום שר האוצר עד לאחר הבחירות.

כניסתו של ספיר לתפקיד, שנחשפה ביום ה' ב"גלובס", הפכה לשיחת היום באוצר, אולם בניגוד לכותרות המופרזות שייחסו לעורך הדין בן ה-31 את תפקיד שר האוצר, במשרד ברור לכולם שמדובר בהגזמה.

מנכ"לית המשרד, יעל אנדורן, ומנכ"ל משרד רה"מ, הראל לוקר, יישארו בתפקידם וימשיכו לנווט את המשרד עד להגעת שר חדש. ממילא מדובר בתקופת בחירות ולא צפויים מהלכים כלכליים דרמטיים. ספיר אמור לשמש צינור בין שבעת ראשי האגפים באוצר לראש הממשלה. הוא הוצב במשרד כדי לפקוח עיניים עבורו, להגדיל את אחיזתו באוצר, לדווח לו על הנעשה במשרד ולשמש כאיש קשר.

ראש המטה החדש החל הבוקר בתהליך הקליטה במשרד ועד כה קיים רק שיחות מסדרון עם אנשי האוצר. בימים הקרובים הוא צפוי ללמוד את החומרים. לא תהיה זו ההיכרות הראשונה של ספיר עם המשרד. במשך ארבע שנים שימש ספיר יועצו הכלכלי הבכיר של שר האוצר לשעבר, יובל שטייניץ. באותה הלשכה עבד ראש לשכתו של שטייניץ דאז וראש הלשכה של נתניהו היום, דוד שרן.

כפי שפורסם ב"גלובס", ערב מינויו לתפקיד ראש הלשכה, התנה שרן את הצטרפותו בכך שיוכל למנות אנשים משלו לתפקידים בלשכה. לנוכח עבודת הצוות המוצלחת שהיתה לשניים, היה ברור כי שרן ימנה את ספיר לאחד התפקידים. מינוי של ספיר זמני, וכשיסיים אותו, הוא ימונה לתפקיד אחר בלשכת נתניהו.