אליעזר פישמן מחפש שותף או קונה לרשת הום סנטר

נראה כי הרצון למכור את הרשת בא על רקע המשבר ברוסיה, שמשפיע גם על עסקיו של פישמן במדינה

איש העסקים אליעזר פישמן מחפש שותף או קונה לרשת העשה זאת בעצמך הום סנטר.

הום סנטר פועלת בישראל עם 48 סניפים, וכן יש לרשת פעילות בקפריסין וברוסיה עם מספר סניפים נוספים של הרשת.

מחזור המכירות השנתי של הום סנטר עומד על 750 מיליון שקל, והפעילות הפכה להפסדית על רקע התחרות הקשה בשוק המקומי, שאליו נוספה השפעה קצרה של מבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון.

באוקטובר האחרון דחתה הום סנטר את התשלומים לספקים בחודש ימים, כחלק מהסדר תשלומים חדש עליו הכריזה הרשת.

במכתב ששלחה הרשת לספקים כתב מנכ"ל הום סנטר, אלי גידור, כי "רשת הום סנטר חוותה שינויים בהרגלי הצריכה במהלך שנת 2014, כתוצאה מהקיפאון בענף הנדל"ן, כפועל יוצא ממבצע 'צוק איתן' ומהירידה המדווחת בכוח הקנייה הצרכני הביתי. הרבעון השלישי השנה העצים את ההאטה בכלכלה הישראלית והביא את שוק הקמעונאות לשידוד המערכות והתייעלויות תפעוליות. גם מכירות ראש השנה טובות יחסית לא הספיקו לשיפור המצב".‏

גידור כתב כי הרשת החליטה לשנות את מדיניות התשלומים לספקים כפועל יוצא של העלייה בתשומות והירידה בעלויות המימון, ולכן במסגרת שינוי זה התווסף חודש ימים לתנאי התשלום הנהוגים בין הרשת והספקים.

בשעתו מסר גידור כי "האירועים הכלכליים הביאו להצטברות מלאים בסניפי הרשת, שנערכו על-פי תחזית מכירות גבוהה שלא התממשה. אפילו המכירות המוצלחות של ראש השנה והחגים אינן מצליחות לכסות את ההוצאות הלא מתוכננות שנגרמו לרשת בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה‎."‎

להום סנטר יש חובות בהיקף של 330 מיליון שקל, מתוכם 200 מיליון שקל לבנקים ו-130 מיליון שקל לבעלי האג"ח. הגיוס באמצעות הנפקת אג"חים בוצע על-ידי פישמן בתחילת 2007, והיקפו עמד על 270 מיליון שקל.

נראה כי הרצון למכור את הרשת בא על רקע המשבר ברוסיה, שמשפיע גם על עסקיו של פישמן במדינה ובעיקר על חברת הנדל"ן מרילנד. מכאן יש להניח כי פישמן יבחר לממש כמה מנכסיו, ובהם כאמור רשת הום סנטר.

בסביבת הרשת דחו היום (ג') טענות כאילו הום סנטר מבצעת מהלך פיטורים של עשרות עובדים, ומסרו כי מדובר במהלך שאינו חורג מעסקיה הרגילים של הרשת, שמבצעת תחלופה בחלק מהעובדים. בכל מקרה, לא מדובר במהלך פיטורים הקשור למשבר ברוסיה.

מקבוצת פישמן נמסר בתגובה: "איננו נוהגים להתייחס לעסקים הפרטיים שבבעלות הקבוצה".

* אליעזר פישמן, בעל השליטה בהום סנטר, הוא בעל השליטה ב"גלובס".

הום סנטר במספרים
 הום סנטר במספרים