מאות עורכי דין התפקדו לבית היהודי במטרה לעצור חקיקה

מנסים ליצור קבוצת כוח שתפעל להגבלת חקיקה הפוגעת בחופש העיסוק של עורכי הדין

מאות עורכי דין התפקדו בימים האחרונים למפלגת הבית היהודי, במטרה ליצור קבוצת כוח שתפעל להגבלת חקיקה בתחום חופש העיסוק.

בדומה לקבוצת האופנוענים שהתפקדה לפני כמה שנים לליכוד על מנת לפעול כקבוצה מאורגנת שתפעיל לחץ נגד העלאת גובה הביטוח על אופנועים, הוקם בימים האחרונים פורום עורכי דין המבקשים לבלום חקיקה פופוליסטית להפחתת רגולציה ולמנוע חקיקה הפוגעת בחופש העיסוק.

מקימי הפורום פונים במהלך השבוע האחרון לעורכי דין הקרובים בהשקפת עולמם אל מפלגת הבית היהודי, בקריאה להתפקד למפלגה על מנת להשפיע על סדר היום שלה.

חברי הפורום מדגישים כי אין בכוונתם להריץ מועמד מטעמם בבחירות המקדימות של המפלגה, וכל מטרתם היא קידום סדר היום של עורכי הדין.

ההתפקדות לבית היהודי היא חלק ממהלך כולל שמקדמים מספר עורכי דין של התפקדות למפלגות גדולות ומשפיעות המקיימות מפקד ופריימריז, במטרה לקדם את חופש העיסוק של העוסקים במקצוע עריכת הדין.

בכנסת האחרונה קודמו מספר הליכי חקיקה שהצרו את צעדיהם של עורכי דין ופגעו בחופש העיסוק שלהם. כך למשל, נדונו וגם אושרו הצעות חוק שונות המגבילות את חופש הפעולה והתגמול של עורכי דין בעסקות מקרקעין, הגבלת שכר בתביעות כנגד הביטוח הלאומי, צמצום היכולת והכדאיות של פעילות עורכי דין בתובענות ייצוגיות, הגבלת שוק המפרקים והנאמנים והצעות דומות אחרות.

לדברי חברת פורום עורכי הדין בבית היהודי, עו"ד ענת קאופמן, "הניסיון מוכיח כי הצעות חוק פופוליסטיות, שעל פניהן מבקשות להיטיב עם הציבור, מתבררות במציאות כחוקים שפגעו בציבור ומנעו ממנו את היכולת לגייס עורכי דין להתמודדות מול הרשויות על מנת לקבל את המגיע לו בדין. כך, אפילו ארגוני הנכים התנגדו להצעת החוק המגבילה שכר בתביעות כנגד הביטוח הלאומי, בידיעה שהדבר ימנע מהם ייצוג משפטי ראוי".

עו"ד קאופמן הוסיפה כי "לשם עצירת הצעות חוק פופוליסטיות הפוגעות בחופש העיסוק, התארגן פורום עורכי הדין בבית היהודי, שיפעל להשפיע על חברי הכנסת שלא ייכנעו לפופוליזם זול".

עורך הדין והרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת, המתמודד בפריימריז במפלגת העבודה, מסר היום בתגובה כי "במקום להתפקד על מנת להגן על פרנסתם, מן הראוי היה שעורכי הדין המצטרפים לבית היהודי יפעלו למניעת הצעות החוק של הבית היהודי, המאיימות לפגוע במערכת המשפט, בשלטון החוק ובעצמאותו של בית המשפט העליון; ועל מנת להביא לשינוי משמעותי בעמדת המפלגה בנוגע לנישואים אזרחיים וחופש דת ומצפון של אזרחי ישראל".