הקריסה במכבי נתניה: עשויה לאבד בעוד חודש את אריאל הרוש

המועדון חייב לשלם עד לסוף ינואר דמי השבחה בסך 450 אלף שקל לבית"ר ירושלים, אחרת השוער יהפוך לשחקן חופשי

המצב הכלכלי אליו נקלעה מכבי נתניה עלול לעלות לה בין היתר באובדן שחקנים מרכזיים, מה שיקשה עליה עוד יותר במאבקי ההישרדות. ואם שחקנים מסוימים עשויים לפחות לסייע לה כספית במידה ויימכרו (למשל החלוץ לארי קאיודה שנמצא על המדף) - הרי שבמקרים אחרים פני הדברים שונים מהותית - למשל המקרה של שוער הקבוצה, אריאל הרוש. במסגרת העברתו מבית"ר ירושלים לנתניה בקיץ, קבעה הוועדה למעמד השחקן כי האחרונה תצטרך לשלם לבית"ר דמי ההשבחה בסך 450 אלף שקל עבור השוער. עוד קבעה הוועדה כי הדד-ליין לתשלום יהיה סוף חודש ינואר 2015.

אלא שההתרסקות הפיננסית של אלי שגב, בעל השליטה בנתניה - מקשה על נתניה לשאת בנטל הזה. "מי בכלל יכול לחשוב לשלם סכומים כאלו לאלי טביב בזמן שאנחנו מקוששים שקל לשקל כדי להביא משכורות?", אמרו היום במועדון.

במידה ונתניה לא תשלם בסופו של דבר - הרוש יהפוך באופן אוטומטי לשחקן חופשי. ככזה - הפתיחה והסגירה של חלון ההעברות בינואר לא רלוונטית לגביו - והוא יוכל לחתום בכל קבוצה אחרת, בכל שלב. במידה ומועדון בישראל ירצה להעסיק את הרוש - הרי שלפי הוועדה למעמד השחקן, אותו מועדון יהיה זה שיצטרך לשלם לטביב ובית"ר את 450 אלף השקלים המדוברים. אם הרוש ימצא קבוצה בחו"ל - היא לא תצטרך לשלם, ובית"ר תאבד את הכסף שרצתה להשיג עבור השוער שגדל במועדון מגיל 14.

בתוך כך, ממתין הרוש לתשלום בסך של למעלה מ-800 אלף שקל, כסף שנקבע הקיץ במוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל שבית"ר חייבת לו (בהליך נפרד, שהתבצע עוד לפני הדיון בוועדה למעמד השחקן - וגם אישר את בקשתו של הרוש להשתחרר מבית"ר, למרות שהחזיק בחוזה במועדון). על-פי הערכות, הסיכויים שטביב ישלם מרצונו את החוב, לבטח כל עוד לא קיבל את דמי ההשבחה עבור הרוש - קלושים.

בינתיים ממשיך נציגו של הרוש, עו"ד רועי רוזן, במאמצי גביית החוב הנ"ל: לאחר שהבין מהבקרה התקציבית כי לא תוכל לממש באמצעות הכלים שלה (חילוט ערבויות) את פסק הבורר לפחות עד תחילת העונה הבאה - משלים רוזן בימים אלה הליך פתיחת תיק בהוצאה לפועל נגד בית"ר.