ראש הוועדה למלחמה בעוני מצטרף למפלגה של כחלון

אלי אלאלוף: "הכול התחיל מפגישה עם משה לפני כמה שנים כשהוא היה שר הרווחה, אז ראיתי שהוא שוחה בחומר בצורה בלתי רגילה. זו הייתה אהבה ממבט ראשון"

אלי אלאלוף / צילום: אלון רון
אלי אלאלוף / צילום: אלון רון

אלי אלאלוף, ראש הוועדה למלחמה בעוני וחתן פרס ישראל, מצטרף למפלגת כולנו בראשות משה כחלון.

אלאלוף פועל בזירה הציבורית כבר -4 עשורים, ובין היתר כיהן כמנכ"ל קרן רש"י לקידום אוכלוסיות מוחלשות, וכראש הועדה למלחמה בעוני בישראל.

במסיבת עיתונאים שקיימו השניים הבוקר בבאר-שבע אמר כחלון: "בעשור האחרון אנחנו רואים עלייה מתמדת במספר העניים במדינת ישראל. הגענו להישג המפוקפק של מקום שלישי בעוני בקרב המדינות המפותחות. אין לי ספק שהנהגה נכונה, עם רגישות מינימאלית לשכבות החלשות ולצרכים של מעמד הביניים היו מביאים אותנו למקום אחר, הרבה יותר מכובד. העוני וחוסר היכולת של זוגות צעירים להשיג דירה אלו בעיות של השכבות החלשות ומעמד הביניים אבל זו גם בעיה לאומית. הבעיה עולה למעלה. הבעיה פוגעת בחוסן הלאומי של מדינת ישראל. קיים כשל שכולנו חייבים לטפל בו.

"לא היה קל לגייס את אלי, אחרי כל-כך הרבה שנים. הגעתי אליו הביתה, וביקשתי ממנו - אלי, אסור שהניסיון, הידע והיכולת הנדירה שלך יתבזבזו. אנשים מהסוג שלך אסור שיהיו בבית. הקדשת את החיים שלך למלחמה בעוני ולמדינת ישראל ואני ממש שמח ומודה לך, לא רק בשמי. הרבה ילדים, צעירים, הורים משכבות המצוקה והביניים חייבים לך תודה. אין לי ספק שההצטרפות שלך תוביל אותנו בחזון חברתי וחינוכי של צמצום פערים".

אלאלוף התייחס בדבריו לסיבות שהובילו אותו להצטרף למפלגה: "הכול התחיל מפגישה עם משה לפני כמה שנים כשהוא היה שר הרווחה, אז ראיתי שהוא שוחה בחומר בצורה בלתי רגילה. זו הייתה אהבה ממבט ראשון. תודה משה, שהסכמת שנפתח את הקמפיין המשותף. אני שמח וגאה להיות חייל שלך ואני קודם כל חייל של החברה שלנו.

"חוסן החברה שלנו מבוסס על כך שנתייחס לכל אחזרי המדינה בצורה שווה. עלינו לדאוג לרדוף אחרי צדק. החברה הישראלית מאוד מורכבת ואנחנו חייבים לפתח מנגנון תשובות מיוחדות לכל אחת מהאוכלוסיות המרכיבות את המדינה שלנו. מרכיב הדיור מדרדר לעוני, יותר מעשרים שנה שלא נבנה דיור ציבורי ולא הגדילו אותו. גם ההשתתפות בשכר דירה לא מאפשרת לשכור דירה אבל אף אחד לא התייחס לזה. לצערי משרד השיכון היה נחלת המושל, פיתחו ישובים כאלה ואחרים ושכחו אותנו. אני גאה לגור בבאר שבע מפני שזו חברה מאוזנת, הפרירפיה זה מושג שאנחנו חייבים לטשטש".