גמר הגביע בכדורסל בארנה בירושלים? עדיין יש בעיות

הסאגה נמשכת: בירושלים דורשים הבטחה לקיום האירוע במשך 3 שנים באולם החדש, ובנוסף 20% מהרווחים - ואף הציבו אולטימטום לגבי העניין

אולם ארנה פיס ירושלים, גמר גביע ווינר 2014 / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
אולם ארנה פיס ירושלים, גמר גביע ווינר 2014 / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

איפה יתקיימו חצאי גמר והגמר של גביע המדינה בכדורסל? הסאגה סביב הסיפור מסרבת בינתיים להסתיים. למרות שבאיגוד הכדורסל החליטו לפני שבוע וחצי כי היכל פיס ארנה החדש בירושלים יזכה לארח את המשחקים- ל"גלובס" נודע כי עדיין קיימות מחלוקות משמעותיות סביב העניין.

באיגוד הכדורסל טוענים כי בירושלים לא מסתפקים בכך שהאירוע יערך רק העונה באולם החדש - והציבו אולטימטום, במסגרתו הם דורשים הבטחה לשלוש השנים הקרובות שבהן חצאי וגמר הגביע יתקיימו אך ורק בפיס ארנה. בנוסף, הציבו בירושלים בפני איגוד הכדורסל דרישה לקבל 20% מכלל הרווחים של האירוע. מי שמטפל בנושא באופן ישיר הוא ראש העירייה, ניר ברקת.

יש לציין כי גמר הגביע התקיים באופן כמעט קבוע במהלך ההיסטוריה בהיכל הספורט ביד אליהו בת"א. גם השנה העמידה את האולם חברת "היכלי הספורט", המנהלת עבור עיריית ת"א את ההיכל - לאירוח חצאי הגמר והגמר של גביע המדינה - ואף פינתה אירועים שהיו אמורים להתקיים בהיכל במועדי המשחקים, בין היתר של תוכנית הטלוויזיה "אקס פאקטור".

מנכ"ל חברת היכלי הספורט, נדב גרינשפן, אף התבטא לפני כשבוע בצורה חריפה וחסרת תקדים כנגד ההחלטה להעביר את האירוע לירושלים. "אין בפי לתאר את ההתנהלות הקרקסית והמבישה של איגוד הכדורסל מול חברתנו במהלך השנים האחרונות", כתב גרינשפן לאיגוד. "בימים האחרונים הגיעה ההתנהלות לרמת שפל חדשה סביב סוגיית אירוח חצי גמר וגמר גביע המדינה. האיגוד בהתנהלותו עלול לגרום לחברתנו הפסדים כספיים כבדים ומיותרים".

השורה התחתונה היא שבעוד חודשיים אמורים להתקיים חצאי גמר וגמר גביע המדינה של עונת 2014/15 בכדורסל הישראלי. אך למרות הזמן הקצר שנותר - החלטה פורמלית וסופית לגבי זהות המארחת - עדיין אין.