בית הדין לעבודה: על עובדי חברת החשמל לחזור לעבודה

(עדכון) - בית הדין האזורי בחיפה נתן צו זמני המורה לעובדי החברה לשוב לעבודה סדירה ולהימנע מנקיטת עיצומים המסכנים את אספקת החשמל הסדירה

יפתח רון טל אלי גליקמן / צילום: רונן כרם תמר מצפי
יפתח רון טל אלי גליקמן / צילום: רונן כרם תמר מצפי

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה נתן היום (ב') צו זמני המורה לעובדי חברת החשמל לשוב לעבודה סדירה ולהימנע מנקיטת עיצומים המסכנים את אספקת החשמל הסדירה - כך הודיעה חברת החשמל.

הבוקר, לאחר שאתמול (א') הפגינו 2,000 עובדי חברת החשמל מול ישיבת הממשלה, הורה מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן לפנות מיידית לבית הדין לעבודה, זאת בטענה כי קיימת סכנה מיידית לאספקת החשמל בישראל.

ביומיים האחרונים נמנעו העובדים מלטפל בתקלות בתחנות כוח, בהיקף של כ-3,000 מגה וואט, כמו גם הפסיקו את יצור החשמל ביחידות הפחמיות בכלל, בהיקף של כ-3,500 מגה וואט. תחנות אלה מהוות כ-50% מיכולת ייצור החשמל במשק.

לדברי גליקמן, "כספק שירות חיוני אין לאף אחד מעובדי חברת החשמל את הפריבילגיה למחות על חשבון הציבור והמשק הישראלי. בית הדין חייב לומר את דברו מיידית ולהחזיר למנכ"ל החברה את מושכות הניהול".

יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, אמר כי "הנחיתי את הנהלת החברה לנקוט מדיניות של אפס סובלנות כלפי ההתנהלות הפראית וחסרת האחריות בה נוהג ארגון העובדים. לכל הצדדים ברור שנדרשת רפורמה מקיפה בחברה, אך צעדי המחאה יצאו מכלל שליטה, וזו לא הדרך להגיע ליציבות הנדרשת למשק החשמל במדינה. אני שב וקורא לעובדים להפסיק מיידית את השביתה".