יו"ר ועדת הכספים: "הטוטו פועל 4 שנים ללא תקציב מאושר"

ח"כ ניסן סלומינסקי סירב לאשר את תקציב 2014 של מועצת ההימורים ■ המשמעות: הטוטו לא יוכל כרגע לאפשר שחרור כסף לסעיפי תקציב חדשים

ניסן סלומינסקי / צילום: אוריה תדמור
ניסן סלומינסקי / צילום: אוריה תדמור

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), הודיע היום (ב') כי הוא אינו מאשר את תקציב הטוטו לשנת 2014, בין היתר בגלל העובדה שמועצת ההימורים פועלת מזה כארבע שנים ללא תקציב מאושר.

בדיוני הוועדה, אליה זומנו גם נציגי הטוטו, אמר סלומינסקי: "לא יתכן שגוף ציבורי עם תקציב כה גדול, ימשיך לתפקד במשך שנים ללא אישור תקציבי". סלומינסקי הודיע לאנשי הטוטו, כי יקיים במהלך פגרת הבחירות דיון בהשתתפות היועץ המשפטי ונציגי הגופים הרלוונטיים, על-מנת לבחון כיצד להגיע למצב של תקציב מאושר.

מנכ"ל הטוטו, איציק לארי, אמר בדיון: "מ-2011 אנחנו פועלים על בסיס תקציב 2010, ללא תקציב שנתי מאושר, מכיוון שלא נחתם על-ידי שרי האוצר והספורט". עוד ציין לארי כי "הטוטו הגיש את התקציב לשרים בכל שנה מחדש עד 1 בנובמבר לצורך קבלת חתימתם והעברת התקציב לאישור ועדת הכספים לפני ה-1 בינואר של שנת הכספים הרלוונטית. אלא שבשל עיכובים או הימנעות השרים מלחתום על בקשות התקציב, הללו כלל לא הגיעו לוועדת הכספים".

הבעיה העיקרית של הטוטו במצב הקיים תהיה אישור של פרויקטים תקציביים חדשים, לדוגמה פרויקט "פרחי ספורט" - הפרויקט אותו מוביל משרד הספורט ושנועד להגדלת מספר הספורטאים הפעילים בישראל. בשל ההחלטה שלא לאשר את תקציב 2014, לא יוכל הטוטו כעת להקצות כספים לפרויקט. עם זאת, יש לציין כי הכסף לפרויקט לא הולך לאיבוד, והוא למעשה "צבוע" עד שתיפתר הסוגיה התקציבית.

ראש מנהל הספורט, אורי שפר, אמר: "אם לא תאשרו את תקציב 2014, תיעצר פעילות חשובה. בהנחה שאישור תקציב הטוטו ל-2015 ייארך חודשים, כי יש בחירות וגם לאוצר יש הסתייגות מתקציב 2015, אני צופה שלא יהיה לנו תקציב מאושר חודשים ארוכים".