כחלון, למה גלנט?

כל עוד תמשך הקלת הראש במי שדבקה בו השחיתות, היא תמשיך לשגשג

יואב גלנט / צלם: תמר מצפי
יואב גלנט / צלם: תמר מצפי

משה כחלון היקר, עוד לא התחלת את דרכך כעצמאי, וכבר אתה מפשל. שבועות רבים חיפשת אדם למשבצת הביטחונית במפלגתך, ואת מי אתה מוצא? יואב גלנט? האיש שנפסלה מועמדותו לרמטכ"ל?

גלנט, צריך לומר, מעולם לא הורשע בבית משפט. הוא נפסל בגלל חריגות נדל"ניות בביתו במושב עמיקם. הנושא נבדק על ידי מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס והיועץ המשפטי יהודה וינשטיין. והנה, כחלון, מה שהם אמרו על המועמד שלך לצמרת הפוליטית בישראל.

"לא ראוי ערכית"

מבקר המדינה: "גלנט פלש לשטח ציבורי, אף על פי שהובהר לו שעליו לפנות את השטח, הוא לא פינה"; "עשה שימוש חורג בשטח הציבורי הפתוח הסמוך לביתו במשך שנים ארוכות"; "חתם על תצהירים כוזבים בנוגע לחלקה".

היועץ המשפטי: "גלנט הוא אדם העושה במקרים לא מעטים דין לעצמו תוך קביעת עובדות בשטח"; "ספק אם ראוי מבחינה ערכית להותיר בעינה את ההחלטה בדבר המינוי".

המינוי בוטל ע"י ברק ונתניהו בגלל, אסור לשכוח, שנקבע כי ספק אם גלנט ראוי מבחינה ערכית. אז אתה, כחלון, לוקח אותו עכשיו? הארץ רוחשת שחיתויות, הציבור לא יודע את נפשו מרוב תסכול. זה לא הזמן להביא לרשימתך אדם שהוא בוודאי מושחת, אם לא פלילית, אז ללא ספק ציבורית וגם ערכית, כפי שאמר וינשטיין.

קופה של שרצים

אתה מבין מה אתה עושה, כחלון? אתה לוקח אדם שנמצא לא ראוי לתפקיד הרמטכ"ל, ומזמין אותו להיות חבר כנסת, אולי שר בממשלה, ואולי שר הביטחון. ראשי מערכת החוק בארץ קבעו שהוא אינו ראוי ומתאים, אבל מה אתה אומר? שלך הוא כן מתאים? שאתה מצפצף על החוק והסדר ועל המבקר והיועמ"ש? מה זה אומר לנו על שיקול דעתך? לא יכולת למצוא אדם שאין לו קופה של שרצים? אין בארץ ביטחוניסט כזה? או שלא ממש חיפשת?

אנחנו, הציבור, לא ממש מכירים אותך, כחלון. חוץ מזה שעמדת באומץ מול אדוני הסלולר, וחוץ מזה שאתה נראה נחמד, לא ידוע עליך הרבה. עכשיו, בנושא גלנט, אפשרת לנו הצצה אל מערכת הערכים שלך, ומה שאנחנו רואים מאוד לא מחמיא לך. אני מבין שהמינוי הזה עוד לא ממש בוצע. עדיין יש לך זמן לבטל אותו. כל עוד המערכת הפוליטית תקל ראש באנשים שדבק בהם רבב, השחיתות תמשיך לשגשג.

מה אתה קופץ, גלנט?

ומילה גם אליך, גלנט. אחרי מה שנאמר עליך על ידי היועץ המשפטי ומבקר המדינה, היית צריך לברוח מכל סוג של חשיפה, להשתדל שאנשים ישכחו אותך ואת מעשיך. אז אתה הולך לפוליטיקה? לבחירות? זה עושה אותך ליותר בלתי ראוי.