קמפיין בחירות במרצ: "מהפך, 'פוש' לגוש המרכז-שמאל"

ח"כ זהבה גלאון קראה להרצוג, לפיד, כחלון וליברמן - להודיע שלא יישבו בממשלה נוספת עם נתניהו: "רוטציה עם נתניהו היא תבוסתנות ושם מכובס לעוד 4 שנים של שלטון ימין שהציבור מאס בו"

מרצ השיקה הבוקר (ג') את קמפיין הבחירות תחת הסיסמה "מהפך עם מרצ". במרכז הקמפיין יעמוד מסע התעוררות לשמאל בישראל להחליף את השלטון ולחזור לממשלה כסמן השמאלי בממשלת מרכז שמאל.

הקמפיין יפנה ל-20% מהציבור שמגדיר עצמו כמצביעי שמאל וידגיש שמרצ היא מפלגת השמאל היחידה במערכת הפוליטית ובלי מרצ חזקה אין מהפך אמיתי. רשימת המפלגה לכנסת תיקבע בבחירות הפנימיות של מרצ שיתקיימו ב-16 בינואר, כשבכל חמישייה ישוריין מקום לשתי חברות כנסת. מספר חברי הגוף הבוחר עומד על 16 אלף איש.

בנאום פתיחת הקמפיין תקפה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, את ראשי המפלגות על שתיקתם לנוכח חקירת חברי ישראל ביתנו: "שתיקת הכבשים של הפוליטיקאים הבכירים בישראל. אף אחד חוץ ממרצ, אף אחד מיושבי הראש של המפלגות המתמודדות בבחירות האלה, לא מעז לצאת בגלוי ולגנות את פרשת השחיתות של ישראל ביתנו ואת דברי ליברמן נגד המשטרה והפרקליטות. איזה מסר זה משדר? כולם עסוקים בחישובים טקטיים ציניים, ועל הדרך מבזים את אזרחי מדינת ישראל", אמרה גלאון.

בנוסף, קראה יו"ר מרצ לראשי המפלגות, הרצוג, לפיד, כחלון וליברמן להודיע שלא יישבו בממשלה נוספת עם נתניהו: "אם פיכם וליבכם שווים הכריזו כי לא תשבו בממשלה נוספת עם נתניהו. רוטציה עם נתניהו היא תבוסתנות ושם מכובס לעוד 4 שנים של שלטון ימין שהציבור מאס בו".

ח"כ גלאון הודיעה שמרצ תצטרף לממשלת מרכז-שמאל: "ב-17 במארס יהיה מהפך, ולישראל תהיה ממשלה חדשה. ב-17 במארס, מרצ תהפוך לחוד החנית הערכי והאידיאולוגי של הממשלה החדשה. המחנה שלנו ייתן 'פוש' לגוש ויחזיר את המרכז שמאל לשלטון. אנחנו נחזיר את התקווה לישראל. אנחנו נחזיר את ערכי השוויון והדמוקרטיה. אנחנו נזריק מרצ למחנה הרצוג. אנחנו נשמור על בוז'י ונדאג שלא יאבד את הכיוון ולא יאבד את האומץ. אנחנו נהיה המצפן של המהפך.

"המחנה שלנו חש בחודשים האחרונים את גלי ההסתה והשנאה כלפיו. גם בים החושך הזה המחנה הזה לא פוחד להיות הומני, אוהב אדם ולהשאיר מלאי תקווה למדינת ישראל טובה יותר. המחנה הזה הפסיק לסמוך על אחרים שיעשו עבורו את העבודה. המחנה הזה יקום ב-17 במארס וילך כאיש אחד לבחור מרצ".